söndag 19 juni 2016

Måste skärpa till mig!!

Jag får ta tag i det här med bloggandet nu och skärpa mig! Lite tätare uppdateringar krävs! Just nu är det en bra tid, eller hur inte alls faktisk! I dag rids Harry ut på bete och snart åker även Smartie ut på Österlen för att gå i finhage. Själv jobbar jag i två veckor till och sedan är det semester och Falsterbo så nu är nog ingen bra tid att skärpa till sig, men sen, i augusti då jäklar då ska det bli blogga av.

I går var Smartie och jag iväg på en ny tävlingsplats där jag inte varit tidigare. Svabeholms Kungsgård där Österlens Ridklubb höll tävlingar. Där var det blåsigt vill jag lova. Hindren flög omkring som löv inne på banan vilket först gjorde mig lite nervös men som vi sedan kom fram till nog var rätt bra ändå?? Smartie hoppade som aldrig förr och vi var nolla i båda faserna och lyckades på det placera oss på fjärde plats. Min första färgade rosett på länge!!

Det var många hinder på en liten bana tror det var tretton hinder och femton språng. När jag gått banan var jag helt övertygad om att jag skulle glömma den halvvägs. Dessutom var det många distanser att hålla reda på galoppsprången på, inte mitt starka kort! Jag var även ganska grusig i hjärnan efter lite för få timmars sömn kvällen innan, så mina förhoppningar på mig själv var inte så högt satta. Men det verkade att vara ett vinnande koncept,  för det var inte bara det att vi var felfria det var dessutom en sådan där runda som man är riktigt, riktigt nöjd med. Vi kom rätt på alla distanser och rundan var väldigt jämn och harmonisk. Smartie och jag jobbade ihop och hon fick till en hel del riktigt fina språng. Eftersom det var många hinder som var ganska tittiga hoppade hon upp sig fint. Så vi åkte hem och var väldigt nöjda efter det här avslutet på säsongen.

När vi kom hem dök Sidekick upp och fick rida Harry. Det såg riktigt, riktigt bra ut! Jag försökte mig på att sälja Harry till honom, han har ju en lastbil så dom kan ju åka iväg och tävla tillsammans!! Sidekick var väl inte helt övertygad men, jag får jobba lite på det;)!

Visserligen är Harry inte till salu men man ska aldrig säga aldrig! Hur som helst var det kul att se någon annan rida Harry och eftersom det såg så bra ut så tar jag helt åt mig äran att hästen gick så fint!! Det är ju faktiskt jag som har ridit honom fram till nu och lärt honom det han kan!! Lite cred tänker jag allt ge mig för det!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar