tisdag 21 juni 2016

Harry har landat

Harry landade i söndags ute i Knästorp i hagen bakom trädgården. Jag kan se hans rumpa när jag tittar ut genom fönstret i vardagsrummet. Jag orkade inte bråka med släpet så jag red hem honom vilket tog ca en timme. Ps, man får inte rida på cykelvägen mellan Staffanstorp och Knästorp men det går bra från andra hållet;)!!

Harry går nu ihop med Bästa Grannens häst Winja som Harry är livrädd för. Kommer Winja i närheten flyr Harry hals över huvud trots att Winja inte ens viftar med sitt öra utan ser ut som vänligheten själv. Så därför behöver man nog inte oroa sig för skador då Harry helst ser att det är minst tio meter mellan dom. L

Lite problem är det dock när jag ska fånga Harry. Inte för att han inte vill fångas av mig, det stadiet är i alla fall över, utan för att Winja är den mest sällskapliga häst jag stött på. Winja vill hälsa och ha uppmärksamhet från alla människor som kommer in i hagen, vilket innebär att hon går tätt, tätt efter en när man ska hämta Harry. Vilket gör att Harry flyr i panik bort från Winja och mig! Jag hade ett litet sjå med att lösa detta häromdagen;)! Samtidigt som jag skulle få på Harry grimman försökte jag fösa iväg Winja vilket gjorde att Harry blev rädd så att jag inte fick på grimman, ja ni fattar. Den enda som inte regerade på mina bortfösningar var Winja som glatt la mulen på min axel medan Harry sprätte iväg! Efter lite flaxande med armarna och lite lirkande och lockande på Harry gick det att få tag på honom och få ut honom ur hagen.

Så varför få ut honom ur hagen då? Lastträning så klart. Inte bara Harry är på plats i Knästrop så är även hans "älskade"släp. Det står nu parkerat strax utanför hagen och det är här och som Harry kommer att få sin mat framöver. Han kommer att behöva extra kraft under tiden han är på bete så vad är inte bättre än att han får det i släpet, varje dag!! Harrys lastträning kommer att gå till historien som den längsta genom tiderna. Nu har jag nog snart hållit på att träna med släpet i ett halvår, med diverse olika personer som har hjälpt mig och kommit med olika input. Den främsta har lärdomen gällande detta projekt är nog TÅLAMOD! Det går inte att skynda på Harry helt enkelt det får ta den tid det tar och den tiden är eoner lång. Men trägen vinner har jag hört;)!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar