torsdag 2 juni 2016

Att leva på sin blogg

Att leva på sin blogg hade varit trevligt men tyvärr tror jag inte att det är genomförbart. Inte för mig i all fall. Så varför inte det då? För enligt dom som kan leva på sina bloggar så är det möjligt för vem som helst, det handlar bara om rätt inställning, hårt arbete och vilja att lyckas. Kanske har dom rätt, kanske är det bara jag som är lat! Eller så är det så att jag helt enkelt är rätt så ointressant för den stora massan där ute i cyberrymden?

Visserligen så är det några som är inne och läser här på bloggen och visst har jag nu ca 200 kr tjänade på mina annonser som visas på min sida. Det har bara tagit ca 3 år att tjäna ihop dom;)! Inte värdens bästa timpenning precis! Men vad är det då som gör att man vill läsa någons blogg?

För det första måste du vara intressant på något sätt. Intressant kan man bli om man är känd för något sedan tidigare, om man är sjukt rolig, väldigt skicklig inom ett område. Man kan även provocera på olika sätt för att väcka intresse. Sedan är du även intressant om du är snygg, gärna blond också, blond är aldrig fel. Uppfyller du all dessa egenskaper, grattis det är bar att sätta igång och blogga!

Snygg tror jag är en mycket viktig faktor, (ung är inte heller fel)! Lite här tappar jag en del följare känner jag! Inte för att jag inte är så snygg för det är jag? Enligt Måns i alla fall. Men jag blir inte så jättebra på foton, om jag inte tar ca tjugotusen selfies och väljer ut en av dom för att visa upp för omvärlden, det borde i och för sig räknas som hårt arbete? Blond går ju också bort, jättemycket. Även om jag hade blonderat mig så tror jag inte att det hade hjälpt så mycket. Mitt hår tenderar att bli morotsrött när det bleks och jag tror inta att det är inte den typen av blond som blir populär i sociala medier? Åldern går vi inte in på!!Ok då tittar vi vidare gällande  mina möjligheter i bloggvärlden.

Rolig då? Jo lite smårolig är jag nog mellan varven men det finns dom så är så mycket roligare än vad jag är. Men det är något att jobba vidare på i all fall, ska suga på den karamellen. Nu kan det ju vara så att det är bara jag som tycker att jag är rolig och ingen annan!? Men det får tiden utvisa!

Sjukt duktig på något då? Det här är en hästblogg så då borde det var hästar och ridning då. Visserligen så är jag ju "lovande inom ridsporten" så här vid 48-års ålder. Ja det är ju som jag säger till mig själv, för hoppet är det sista som lämnar en människa har jag hört! Tyvärr kan jag ju inte just nu komma ut och visa hur lovande jag är då jag inte kan lasta hästen. Men jag kom sexa i en 1.05 på Smartie för några veckor sedan, så jag är helt klart på gång;)!!

Provocera känns inte så aktuellt för min del, jag känner att ska man provocera så bör man ha väl underbyggda argument att komma med. Det kräver underbyggd fakta, analys och eftertanke inom de områden där man ska provocera, om det ska vara bra i all fall. Jag jobbar åtta timmar om dagen med analys, eftertanke och fakta vilket gör att jag inte riktigt har ork för det på fritiden också. Dessutom så ligger det inte riktigt för mig att provocera heller, så då går det bort.

Känd då, jo känd är jag ju, i alla fall hemma i Knästorp. Det var jag som hade festen som urartade för ca 30 år sedan, den pratar man fortfarande om på byn bland de gamle. Nu är dom ca två stycken kvar och jag tror inte dom vet vad en blogg är en gång?

Nej jag får nog hålla mig till bloggen som hobby då min person inte är något hållbart "varumärke" inom den moderna medievärlden på nätet!!

                 Många selfies blir det



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar