torsdag 30 juni 2016

Midsommar

Hej på er hoppas ni har haft en trevlig midsommar! Själv firade jag midsommar inomhus tillsammans med Pajen med son, Puggen, lilla familjen och mamma,  utan midsommarstång men med sill och nubbe. Det var för varmt att vara ute och vi orkade inte bära ut all maten så vi satte oss helt sonika i vårt vardagsrum och åt. Precis som jag gillar det helt utan någon som helst tradition och stil. Jag är sämst i värden på traditioner, dom tråkar ut mig! Jag är inte precis förtjust i varken jul eller midsommar. Hade det varit för min egen skull hade jag bara struntat i det och hoppat över det!

Men vi hade det trevligt på vårt sätt. Harry firade midsommar med att träna med släpet. Just nu är vi komna så långt att han gärna går upp helt själv och jag får dra ut honom från maten om han inte ätit färdigt. Jag kan även står och klappa honom på rumpan och pilla på bakbenen utan att han far ut som en kanonkula. Det går även att lägga lite tryck från grimskaft  som en symbolisk bom, men han är inte helt bekväm med det ännu så än är det inte läge att stänga in honom. Däremot kunde jag igår börja skramla med bommen på andra sidan utan att han reagerade. Så vi närmar oss med små babysteg.

Pajen anser att Harry inte är som andra hästar och inte alls reagerar som hästar brukar göra och det stämmer kanske? Men jag tycker nog att han reagerar som de flesta hästar fast det bara tar mycket längre tid att få honom att köpa att människor är värda att lita på. Han verkar även vara rätt så skeptisk mot andra hästar? Det är inte förrän nu han vågar vara nära Winja och inte håller på att hoppa ur skinnet så fort hon kommer i närheten och det har tagit en vecka! Harry är en skeptiker helt enkelt, förutom i ridningen där köper han det mesta ganska så snabbt!!

     Puggen och Rassel firar midsommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar