söndag 7 oktober 2012

Helgen

Den här helgen har jag faktiskt inte hunnit blogga. I lördags var jag i stallet tidigt på morgonen och hoppade lite i morgongruppen som Mr B har på lördagar. Vi fick hoppa lite småhinder där det gällde att bara rulla på och att få hästarna att vänta och komma tillbaka.

Knatten var fin i anridningen för där tycks han ha förstått att han måste vänta. Mellan hindren gick det också bra och han drog inte iväg som han brukar, även detta tycktes ha gått in. Däremot har han kommit på att över hindren kan jag inte göra så mycket!! Hans nya sätt nu för att göra som han själv vill är att han över småhindren skjuter framåt i språnget och rycker i tyglarna vilket medför att man får en whiplash ryckning i hela kroppen. Så nu har jag skit ont i ryggen och kan knappt ta mig upp ur sängen utan får rulla ur den!! Jag som i lördags morse när jag gick upp konstaterade att jag för en gångs skull inte hade speciellt ont någonstans.
Ja ja är det inte hästen så är det en själv som det är fel på.

I söndags red jag ut med M och Slipsen på St hans backar där vi galopperade upp för långa backen och sedan skrittade ner samtidigt som vi la in en massa halter. Bra för samlingen och för att Knattens rumpmuskler. Slipsen gjorde den ena perfekta halten efter den andra medan Knatten envisades med att skjuta ut något av sina bakben, alternativt att ha bägge långt bakom sig! Knatten kan verkligen se ut som en Tennessee Walking Horse när han sätter den sidan till.



Efter ritten åkte vi till Flyinge och kollade på semifinalen för de fyraåriga dressyrhästarna. Skittråkigt enligt mig eftersom de hästar vi såg var så tråkiga att klockorna stannade. Tyvärr missade vi hoppningen som jag egentligen hade velat se. Jag fick höra att en av våra vänners uppfödning kom tvåa i hoppningen, väldigt roligt eftersom J och L är så himla duktiga och trevliga!! Grattis, grattis!! Tyvärr fick jag inte se det. Jag ska försöka att åka till Helsingborg och kolla semifinalen som går där om två veckor. Man lär sig väldigt mycket när man tittar tycker jag och det är roligt att sitta och försöka ge egna poäng och sedan jämföra med domarnas!

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar