måndag 29 oktober 2012

Placerad

Knatten har fått sin första riktiga placering!! Vi kom 8:a i en 1.25 i helgen, fin, fina duktiga russ! Sen vägrade vi ut oss i 1.30, klantiga, klantiga människa Titti. Jag är så fruktansvärt usel på V-linjer så nu har jag gjort en banskiss som vi ska hoppa för Mr B nästa gång, måste ju för katten kunna lära mig hur jag ska rida på såna linjer. Vid efteranalysen i går kom jag fram till att i 1.20 har Knatten inga som helst problem att hoppa när vi kommer fel på en sådan linje. Men när det blir högre så säger han tack och hej, med rätta för det enda jag ska göra är ju faktiskt att styra honom rätt så han har möjlighet att hoppa. Gör jag inte det, vilket hände i går så smitstannar  Knatten vid sådana tillfällen.

Första stoppet berodde på att jag glömde ett hinder men kom på det typ när vi var förbi och försöker då styra på det. Knatten ansåg att så förvirrat får man bara inte rida så då stannade han, inte mycket att säga om det stoppet. Vid det andra stoppet red jag bara så fruktansvärt dåligt och hann inte få honom rak och då hoppade han inte heller. Klantigt är den enda jag kan säga. Filmer kommer inom kort! Funderar på att inte visa misslyckande filmen men jag tror jag bjuder på den med för det kanske kan sporra mig att rida bättre nästa gång. Nästa gång är i Flyinge när grandprixen går, hur jag nu tänkte där!!! Men vadå nu tutar och kör vi!!!





              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar