tisdag 2 oktober 2012

Jisses vad jag sprang runt i stallet i går, ut med hästar, in med hästar, ut med fler hästar och in med några till. Packa massa höpåsar och fylla massa hinkar, naturligtvis ligger de olika höen i var sin ände av anläggningen. Jag gick nog en mil, minst;)! Samtidigt kände jag mig väldigt tillfreds och nöjd.

Nöjd var jag däremot inte efter hoppträningen! Jag är återigen förvirrad i min ridning eftersom jag nu är inne i en ändringsfas igen. Så bruklar det bli för mig när en annan tränare än den vanlige påpekar en detalj i min ridning som jag inte varit medveten om tidigare. Jag lägger då mycket focus på detta fel och hela jag känner mig då obekväm i min ridning vilket påverkar allt det andra till det sämre. Knatten passar då givetvis på att bete sig och han stannade på ett väldigt fult sätt på ett av hindren, där han faktiskt låg rätt och inte borde ha stannat. Då fick han faktiskt däng, vilket han annars väldigt sällan eller i stort sätt aldrig får. Nu tillhör ju inte Knatten den känslig typen så han var inte nämnvärt berörd av det, snarare förvånad tror jag.

Helgen som kommer är tävlingsfri för vår del. Däremot ska jag försöka att ta  mig till Breeders och kolla några klasser där. Förra året gick Knatten 5- års championatet med Jörgen Larsson i sadeln, det gick sådär. Knatten knattade sig och gjorde inte ifrån sig som man kanske hade kunnat önska sig.

Filmen visar Knatten och Jörgen när han gör sitt sista kval innan breeders. Filmerna från breeders vet jag inte riktigt var dom är, får försöka lokalisera dom.

http://www.youtube.com/watch?v=fRY5oaU1BBk&feature=g-all-u

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar