måndag 8 oktober 2012

Dåligt med inlägg igen

Den här dagen har varit lite lätt hysterisk på jobbfronten och jag har inga direkta reflektioner när det gäller hästfronten. I  morgon är det hoppträning som vanligt och Knatten får hoppa igen. På grund av Breeeders och mitt hoppsug fick han faktiskt hoppa TVÅ dagar på raken. Inte så att han överansträngde sig direkt enligt mig, men Knatten anser att ha är påväg in i väggen, tror jag:)!

Stackarn som tidigare inte blev riden lika ofta som nu (pågrund av sin ålder) får nu gå hela tiden!! Hans ungdomstid börjar närma sig sitt slut och nu är det hadcore allvar som gäller för honom. Till nyår blir han sju och är inte längre unghästunghäst utan stor på riktigt. Inga avdelning B och hindren blir högre, jätte höga enligt mig i alla fall. Jag tror nu inte att höjden är något som kommer att ställa till problem för Knatten utan det är nog mer för  mig.

Jag har aldrig ridit någon 1.40 innan och det är ju vad som bör gälla nästa år!! Nu tänker  ni kanske att men rid inte det då. Jag känner dock att jag faktiskt verkligen vill göra det för nu har jag en häst som med all sannolikhet kan hoppa dom höjderna, gulp! Fast om jag fegar ur kan jag ju alltid låta  en pilot göra det i stället. Ja Knattens sötebrödsdagar närmar sig sitt slut tror jag;)!

                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar