tisdag 6 november 2012

Headshaking syndrom

I går var jag på ett inte alls på något strålande humör. Jag hade inte ens lust att hoppträna!! Jag var så fruktansvärt trött och ville faktiskt bara gå och lägga mig. Jag skyller det på hostan jag har haft nu i snart tre veckor, den suger ur all energi ur varje del i kroppen.

Nu hoppade jag givetvis i alla fall och det gick bra trots mitt dåliga, supernegativa humör. Jag var väldigt inne på att tänka i vägar när jag red, både över hinder men även över bommarna som vi värmde upp över! Det funkade väldigt bra faktiskt. Vi kom rätt nästan hela tiden och Knatten hoppade mig nästan ur sadeln i vissa språng. Nästa punkt på min "to do lista" är att jobba på min position över och mellan hinder. Jag måste räta upp mig snabbare och inte ligga som en groda över halsen på hästen.

Russet var ganska på, men han var rätt så tjurig för han viftade väldans med svansen mot skänkeln och gjorde rätt aggressiva byten i början av passet! Då blir jag nojig och undrar om han har ont någonstans eller om sadeln inte sitter bra, eller om jag inte sitter bra eller något annat inte sitter/känns bra?

Sen när vi skulle skritta eller stå still så skakade Knatten på huvudet som om han hade en hel myggsvärm flygande runt öronen. Jaha ja naturligtvis hade han nu även fått headshaking syndrom sådär bara! Riktigt störig var han. Efter ridpasset fick jag nog förklaringen på hans beteende. Han hade fått in den ena gummiplattan på bettet i munnen och det var nog lite obekvämt för honom!! Ett typiskt Titti misstag, ja stackars häst, men gummiplattan var riktigt ren och fin!!

                                                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar