torsdag 29 november 2012

Lite vila och andra funderingar

Sjukt ridsugen men Knatten vilar så det blir ingen bot mot det. Russet har gått ganska ordentligt nu i höst och han kan behöva en liten paus. Tänkte låta honom vila helt i två veckor och sedan ha honom igång lite på halvfart igen fram till våren. Sen kommer säkert Knatten själv att lägga in någon vila någonstans för så har det varit varje år. Men nu är det jag som bestämt vila i alla fall.

Nästa år är Knatten sju och hans unghästtid börjar gå mot sitt slut. Det var längesedan jag hade en vuxen häst så jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Det fina med unghästar är att det känns som om man inte har lika stor press på sig. Fast det kanske bara är en illussion för man har ju ansvaret att förvalta och ta till vara eventuell talang.



Jag  var på en unghästclinic med Jens Fredriksson där  han pratade om att hur viktigt det var för unghästar att få bra förutsättningar och god grundutbildning. Jag kommer ihåg att jag då fick lite panikångest över att jag då hade en unghäst som jag höll på att utbilda, för vem var lilla jag att kunna klara av detta? Tänk vad lätt man kan bryta ned i stället för att bygga upp! Så har jag även vid vissa tillfällen känt med Knatten för han har nog en hel del talang och tänk om jag fördärvar honom!! Nä jag ska nog kasta av mig dom tankarna och glädjas åt att han faktiskt är fin och att han är min och att jag kan förvalta det han har. Jag har ju faktiskt ganska många omkring mig som jag kan ta hjälp av;)!!


                                                                   

2 kommentarer:

  1. Klart du gör ett superjobb Titti!!!! Knatten har ju blivit hur fin som helst! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Sofia!! Hur går det för dig och de dina?

    SvaraRadera