fredag 9 november 2012

Tävling????

Nu är det nog bara två tävlingar kvar den tävlingsterminen, men det ser ut som om jag måste hoppa över en av dom, tyvärr. Jag hade sett fram mot att tävla i Flyinge nästa helg. Men nu blev allt ändrat eftersom Mathea skall spela sin första fotbollscup på lördag och det kan jag ju inte missa. Jag skulle tävlat samma lördag men kunde ändra till söndagens 6- årsklass istället, men då har jag har ingen barvakt eftersom jag hade ordnat det till lördagen. Förvirrat? Japp!

Vid sådana här tillfällen önskar jag att jag hade en sambo som var hemma och som inte var iväg och jobbade. Det brukar förvisso lösa sig men det kräver en del pusslande för att få det att gå ihop. Att ta med Mathea till Flyinge är uteslutet. Hon tycker att tävlingar är urtråkiga,  men kan stå ut om hon kan sitta med dator/nintendo och har någon som roar henne. På mindre tävlingar går det bra för då kan man ha lite översikt, men i Flyinge är allt så utspritt så det blir svårt där. Dessutom är min koncentration inte på topp när Mathea är med! Mitt barn är ett vilt barn med mycket egen vilja, och hon vill nästan aldrig det som jag, eller någon annan vuxen, vill !! 


Så om någon vill ha en utmaning att ta sig an söndag den 18 november så är ni välkomna att höra av er!! Jag kan även slänga in en otrimmad olydig, ouppfostrad och marsvinsliknande Jack Russel för att ytterligare piffa till uppdraget!

                                                                 

1 kommentar:

  1. Det är redan ordnat att Mathea är hos oss. Enda kravet vi har är att du blir placerad :-)

    SvaraRadera