måndag 15 juni 2015

Presentation

Hej nya och gamla läsare och välkommna hit till min blogg. Nafetiti heter jag men kallas för Titti för enkelhetens skull!! Du kanske har hittat hit från en annan blogg eller från någon annons jag har på hästnet eller så har du bara hamnat här, hur du än har hittat hit så är du hjärtligt välkommen i alla fall.  Lite kort så handlar den här bloggen om mig och mitt hästliv. Stora delar av den här bloggen har handlat om Knatten även kallad för Russet, men Knatten är nu tyvärr i Trappalanda
och jag letar efter en ny häst.

Jag skriver inte så mycket om jobb, familj här då jag jag tycker att det är lite för privat, men lite glimtar från även den delen av livet kan komma att dyka upp här och var. För att försörja mig arbetar jag som psykolog inom skolan i en mindre kommun här i Skåne. Jag bor tillsammans med Måns och vår 12- åriga dotter Mathea i en annan mindre kommun i ett litet, litet hus. Måns och Mathea är inte det minsta intresserade av hästar, kan tilläggas. I det lilla, lilla huset bor även hunden Rassel som givetvis är en Jack Russel!!

Min sambo Måns jobbar inom nöjesbranchen som tekniker och han kuskar under somrarna land och rike runt med bland annat Måns Selmelöv, Håkan Hellström, Timbuktu eller någon annan glatt sjungande person, det varierar lite! Själv har jag inget som helst med det livet att göra längre utan ägnar väldigt mycket av min lediga tid i stallet eller på hästryggen.

Hästar är och kommer troligen alltid att förbli mitt STORA intresse här i livet. Vill ni veta hur detta intresse började kan ni läsa mer om det här. Jag försöker att kombinera detta intresse med heltidsjobb, att vara en god mor och god sambo. Om ni frågar min familj hur det går vill jag nog inte vara där och höra svaret! Det är trixigt att få allt att gå ihop men det går alltid på något sätt med hjälp från vänner, familj och goda grannar!

Jag lever inte av ridsporten och är inget proffs, men en nog så seriös amatör som efter bästa förmåga, genom åren har tränar och tävlat ett antal hästar. Nu letar jag som sagt efter en ny stjärna som kan ersätta Knatten, vilket nog inte kommer att bli helt lätt. Knatten var en mycket personlig häst som hittade på både det ena och det andra. Knatten och hans forna bravader kan ni läsa lite närmre om här. Under tiden jag letar efter en egen häst rider jag de hästar som kommer i min väg både till vardags men även på tävling. Ni som läser bloggen kommer att få följa mig och de hästar jag nu rider och så småningom givetvis även den nya häst som jag förhoppningsvis kommer att ha i stallet snart.

Hoppas vi ses snart igen!!/ Med vänlig hälsning Titti


Knatten


Mathea

Måns


Rassel

 

Jag
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar