måndag 22 juni 2015

Tävlingshelg

I helgen har jag tävlat i dagarna tre på Metallic. Vi debuterade 1.20 i fredags med tre ner vilket helt och hållet var mitt fel då jag red som en riktig planta och inte hittade ett avstånd på de första hindren. I lördags gick det lite bättre då jag red helt ok, då hade vi bara ner två hinder men dessa var mer normala missar och inte ren uselhet från min sida. Trots de två nedslagen i vår andra 1.20 var jag faktiskt nöjd då jag känner mig riktigt ringrostig då det gäller lite högre klasser. Jag har inte hoppat på lite mer riktiga hinder på ett år nu! I morgon är det träning för Jacob vilket verkligen behövs då det var ett ganska bra tag sedan jag red för honom. A och jag har ju fått sköta vår träning själva ett tag och det märks att vi inte är några proffs precis!

På hoppfronten ser det alltså rätt så bra ut och jag kommer även att börja hoppa ytterligare en dressyrhäst. Det blir lite småskutt men språng i kroppen är ändå språng i kroppen och min avståndsbedömning kan verkligen behöva bli bättre och den tränar man ju även på små hinder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar