torsdag 25 juni 2015

Träning i tisdags

Jag har nu äntligen tränat för Jacob igen, det var sex veckor sedan jag och A var där. Det är det jobbiga med Jacob, han är så himla upptagen då han har tusen uppdrag och själv tävlar. Synd att man inte kan klona folk för han är en av de bästa tränare jag ridit för. Han har bra övningar, han är engagerad när han har träning, han är noggrann och han ger sig inte förrän det blir rätt. Ja i mitt fall får han då och då ge upp lite av perfektionen;).

Metallic var lite trött efter helgens bravader så vi red inte riktigt hela passet, men det vi gjorde vi faktiskt ganska bra. Nu var det inte bara Metallic jag tränade i tisdags utan även dressyrhäst nummer två som jag ska börja hoppa för Mr B uppe på LCR. Dante kallas han för, jag återkommer om närmre detaljer gällnade hans härkomst när jag tagit reda på det. Dante är i alla fall en sjuårig valack från Holland som ägs av en ung tjej som rider dressyr. Hon har som en del andra vettiga dressyrmänniskor kommit på att det finns många fördelar med att deras hästar får skutta lite hinder. Då Dantes tidigare hoppmänniska inte längre hade tid så blev jag tillfrågad om jag ville prova. Gissa hur lång tid det tog mig för att svara ja på den frågan? Så förra veckan studsade vi lite själva och i tisdags så hoppade jag för Bertil.

Dante är en liten "Black Beauty" och väldigt trevlig att rida han har en galopp "to die for" och han är fin, mjuk och välriden på marken. Han hoppar trevligt och är nog inte helt talanglös. Framförallt tycker han att det är kul och han verkar inte vara det minsta tittig för vi hoppade på något av tävlingshindren som stod kvar efter Lundahoppet och han tvekade inte det minsta. Dante är väldigt mycket unghäst i sin hoppning så då får jag uppdaterat den typen av ridning igen vilket är perfekt i dessa tider! Jag kommer nämligen att få användning för det inom en inte alltför avlägsen framtid då jag snart kommer att vara med unghäst igen!

Här får ni en liten film på Metallic och mig på Lundahoppet 2015. Ni får se 1.10. Debuten i 1.20 måste jag nog smälta lite innan jag visar den, med tanke på min usla ridning där!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar