onsdag 24 juni 2015

Sista minuten och drömmar om The Great Wild West

Varför göra något i tid när man kan göra det i sista minuten??:) Har nu bokat tid för service av släpet den 29/6 och besiktning den 30/6. Körförbudet inträder den 1/7 så där är ju inte mycket tid att vifta på. Det där med att besiktiga släpet kommer jag alltid på när det hänger på håret. Två år mellan varje besiktning gör att det inte blir någon rutin på det. Bilen vet man att den ska besiktigas och det har man i ju liggandet i minnet. Men släpet, icke. Visserligen fick jag något brev om att det var dags, men det fick jag ju i februari så det hjälper ju inte direkt. Men nu är tiderna bokade så att jag som vanligt kan komma sladdande in på fyra hjul i sista minuten, för det är så det brukar se ut. Jag är en jävel på att köra fort i svängar med släp:))! Utan häst då alltså!!

Nu sitter jag här och lyssnar på country på Spotify och laddar för en sommar ute i Vilda Västern. I kväll åker Gundela ut och i morgon hämtar jag ytterligare ett litet projekt som ska vandra ute på stäppen och tränas där! Som ni kanske förstått så blev det inget köp av häst i måndags vilket var en stor besvikelse. Men när en dörr stängs så öppnas oftast en annan, eller vad det nu är visa personer säger? Jag återkommer och berättar mer sedan, se en lite cliffhanger där;)!

På bilden ser ni min älskade vän Pia Pajen Johansson grundare och ägare till Vilda Västern, eller som hon kallar det för Aktiv Western Häst, en härlig plats på jorden för både hästar och människor!!

 
Nina Steneram's photo.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar