onsdag 7 maj 2014

Gissa vad vi gjorde i går!!

Jo vi hoppade över lite vattenmattor ute på hoppbanan. Med ett stopp på första försöket, så träningen fortsätter jag tänker göra detta varje dag nu tills Russ inte dummar sig längre. Jag får nog ta upp det med Maria också, hon är tydligen expert på att få hästar att hoppa vatten. Någon form av metod där gummistövlar och banangodis är inblandade!! Återkommer om det!!
 
Annars tränade vi på att komma på bommar innan hinder och att hoppa noga på småhinder samt att vara raka! Knatten var på tårna då vi skrittade runt anläggningen för att sedan dö lite när vi kom in på banan!! Presic som Knatten kan var helt underbar att rida så kan han vara extremt tråkig att sitta på. Men jag har kommit på hur jag ska ta mig ur det och det är med miljoner övergångar och tempoväxlingar. Då lossnar han fint och rör på benen ordentligt till slut. Något jag märkt är att han faktiskt börja bli lite mer jämn och att han inte lägger över mig så mycket hela tiden längre. Vänster varv är fortfarande segare att rida i men det släpper rätt så bra efter ett tag.

I går red jag med ett helt vanligt tvådelat bett som jag ju gärna vill kunna rida på och han kändes fin och var inte alls stark på det. Tyvärr fick han sår i i kinden. Det har funkat utan sår med det tredelade sedan han sattes igång, så jag får prova det igen men ha lite koll i munnen. Tidigare kunde han inte ha någon form av delat bett i munnen utan att få krossår i kinderna. Efter konvalcenten verkade det som att det fungerade med tredelat men det är kanske bara om han inte ligger på alls! annars är det väl bara att rida på rakt bett igen eller pelham. Mitt älskade pelham som är mitt favoritbett!! på önskelistan står ett Nathe eller Beris babypelham, men dom är ju så förbaskat dyra! Om ni vet någon som vill sälja ett begagnat för ett vettigt pris hör av er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar