måndag 5 maj 2014

Högt och lågt

Ja här är jag nu tillbaka efter helgens bloggtystnad. Jag är skitdålig på att skriva under helgerna då jag inte är så sugen på att sitta vid ett tangentbord. I veckorna går det lättare då man ändå är inne i rutinen med att skriva, en stor del av mitt arbete går ju ut på det. Men här är jag nu måndag morgon innan arbetsdagen startat! Så vad ska avhandlas nu då.

Vi börjar med Mariaträningen i fredags. Den gick rätt så hyfsat. Jag red ok och Maria såg att vi tränat mycket och hon tyckte att Knatten hade bättrat sig en hel del. Det jag måste träna mer på är bommar, jag är rent ut sagt sä j..ligt dålig på att rida bommar! Vi började träningen med att rida på en serie som bestod av av galoppbom, räcke, ett galoppsprång, räcke, två galoppsprång, räcke, ett galoppsprång räcke, galoppbom. Vilket vi fick rida åt båda hållen. Där red jag lite upp pch ner och kom på omtramp på bommen flera gånger vilket gjorde att serien blev lite hipp som haver. Maria skällde på mig och sa att jag måste vara mycket mer nogrann när jag rider på bommen, lätt för henne att säga;)!! Men hon har ju rätt så det är bara att träna på det!!

Vi red tillsammans med Svante Johansson som red över bommarna så lekande lätt så!! "Titta på Svante, se hur lätt han rider över bommarna, så ska det se ut" sa Maria till mig! Ok, ok och så försökte jag igen och lyckades kanske att  "rida som Svante" över bommarna två gånger av tio!! Men det är bättre med två gånger rätt än inga alls!! Om man nu ska se positivt på saker och ting och det tänker jag banne mig göra!! Jag är förbaskat trött på allt gnällande i bloggvärden så det tänker inte jag ägna mig åt också!! (Gnäll i bloggvärlden är något jag inte tänker skriva mer om, bara så ni vet!) För att sammanfatta Mariaträningen så är jag skitnöjd med träningen, nöjd med det jag gjorde bra, nöjd med att Maria såg att vi tränat och nöjd med att få rida tillsammans med och inspireras av en riktigt toppryttera, Svante Johansson. Jag åkte därifrån med målet att träna bommar, bommar, bommar och att för en gång för alla lära mig att komma rätt och att räkna rätt!

Sen kommer vi till helgens tävling vilket det i sig är en mycket sorglig historia som kommer att få ett eget inlägg när jag slutat tjura!! Jag kan i alla fall nu säga "stolpe ut" och då menar jag ut som i utesluten i två klasser!!  Eller kanske rättare sagt vattenmatta ut!! Mer om det senare, tror jag, måste samla ihopa mig först!!

1 kommentar:

  1. Låter ändå som du valt att bli peppad snarare än sänkt, bra egenskap.

    skärpning med bommarna!!!!! slarver, de är ju jätteviktiga.

    SvaraRadera