måndag 19 maj 2014

Tittar in en stund

Som jag skrev innan så ligger bloggen inte som prio ett i livet just nu! Men jag kan i alla fall meddela att jag är glad att ni ändå är några som kikar in här fast det är dåligt med skrivandet! Just nu går allt väldigt mycket sin gilla gång i stallet och det är mest vardag med allt vad det innebär.

Jag strök mig från tävlingarna i Skyrup som var nu i helgen då jag tyckte att det kändes osäkert att åka så långt med en häst som bara eventuellt skulle ta sig runt banan. Med tanke på vår sista tävling
vill jag nog vara lite närmare hem om han skulle fortsätta med det här att inte hoppa vattenmatta. Men det kompenserar vi med att tävla både på onsdag och på söndag. På onsdag rider jag 1.20 och 1.30 avd B här hemma på våra kvällstävlingar och på söndag åker vi till Trolleholm och försöker oss på deras bana i avd A 1.25 och 1.30. Sedan hoppas jag att det snart är dags för en ny Gretzer träning snart, den kvinnan är upptagen så det är inte helt lätt att få till tider.

Under tider sliter jag med rakriktningen av Knatten som faktiskt just nu känns helt omöjlig att få rak. han måste vara värre än Sleipner att rida, ni vet den där hästen med åtta ben, för trycker man in något på ett ställe så åker något annat ut på ett annat. Jag kämpar med mig själv för att bli snabbare i mina hjälper och att vara ett steg före Russ men det är förbaskat svårt måste jag säga. Jag känner mig lite otillräcklig där. Just nu tvivlar jag rätt mycket på min ridförmåga och här är det nog dags att sätta punkt för annar börjar det bli gnälligt här!
Ibland är det lite baksida man visar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar