onsdag 21 maj 2014

I´m Living In a Material World....

Det är så mycket saker jag skulle vilja ha för tillfället men som jag verkligen inte behöver! För vad behöver man verkligen till sin häst och sig själv som ryttare när du rider på hobbynivå?

Det hade ju faktiskt räckt med ett hyfsat bra träns från Hööks och några bett att byta med och inte fem olika träns med olika bett, gärna av något dyrt märke som Dyón eller liknande. Det hade räckt med två, tre par bra ridbyxor att ha till vardags och inte sjutton olika par i olika fäger. Det hade även räckt med att ha några få schabrak av hyfsad kvalié och inte åttatusen olika bara för att man vill ha dom! Man kan ju ändå inte använda dom samtidigt! Det hade väl räckt med en dubbel uppsättning benskydd för vardag och tävling, eller? Är det dessutom verkligen nödvändigt att allt ska vara av de "bästa", dyraste och populäraste märken på marknaden? På dessa frågor hade jag verkligen velat svara att givetvis räcker det med ett Hööks träns, några schabrak och inte är det så viktigt vilket märke det är på sakerna.

Men och då menar jag MEN, det räcker inte för att jag skall känna mig tillfreds, jag vill ha allt det dyra och fina av de rätta märkena, jag vill ha flera par Dyónträns, jag vill ha Veredusskydd i olika kulörter och jag vill verkligen ha femtioelva equlineschabrak med bling och fina passboaler. Jag vill ha Animoridbyxor (nej det vill jag nog inte när jag tänker efter, min häck ser ut som en tunna potatis i dom) men jag vill ha en massa Animokavajer så att jag kan byta dom som om dom vore trosor!!

Min själ suktar efter alla dessa materiella ting och jag blir sotis på dom som i som verkar ha allt det jag vill ha! Mitt förnuftiga jag inser att det är sjukt att tänka så här!! Men mitt förnuftiga jag har ju sällan så mycket att säga till om så det hjälper inte så mycket!! Vad har hänt med mig jag var inte alls så här förr, när tog "pryl- och märkesdjävulen" över mig? Det har smugit sig på och nu är jag nog förevigt fördömd!!

Min helt onödiga önskelista!
  • En uppsättning svarta Veredusskydd
  • Några olika sorters Dyónträns
  • Micklemträns
  • Nathe babypelahm
  • Ridstövlar, Parlanti Passion Miami
  • Prestige Dinafit bakbensskydd (har frambensskydden)
  • En mörkblå Animokavaj
  • En mörkblå Spookskavaj
  • Equline blingschabra
  • Några vanliga Equline schabrak
  • Lite Mias schabrak
  • Lite nya Kingslandridbyxor (formar inte rumpan som en potatistunna)
  • Lite förbyglar typ Dyón eller Equipe eller Antarés
  • Lite olika Sprengerbett
  • En ny Nathé fårskinnspadd
Jag kan fortsätta men det känns lite tjatigt nu! Efter lite snabbt överslagsräknande så är jag nu "bara" uppe i si så där 32 000 kronor, lite drygt!! Knatten kostade 40 000 som 2,5 åring bara för att göra en liten jämförelse! Helt jävla galet!!!

Dags för exorsism tror jag!! Vi ses när huvudet snurrat färdigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar