onsdag 22 februari 2017

En fin kommentar

Jag fick en jättefin kommentar här på bloggen på mitt inlägg om att sluta rida! Gud vad det värmde! Jag en inspiration?! Inte det första jag tänker på att jag skulle beskriva mig som;)!! Hur som helst i måndags var det riktigt skitväder och jag som tänkt longera ute på utebanan bestämde mig för att Piraten fick ha sin vilodag då i stället för på tisdag.

I tisdags longerade jag därför en något spänd i häst i stormen. Det var tur att jag valde att longera för jag var helt groggy när jag kom till stallet! Jag antar att jag var snurrig och matt på grund av att jag lämnat blod mitt på dagen, men jag vet inte. Jag brukar inte märka av det annars. Hur som helst så försöker jag verkligen att hålla de planer jag lagt inför veckan trots min tjuriga inställning till hästar just nu! Men vädret i måndags var bara för mycket tråkigt och trist, blåst och hällregn!

Kan det vara så att detta är den värsta februari ever när det gäller vädret?? Grått, grått, gråare, gråast och ganska mycket smutsbrunt är den färgskala som februari 2017 mest gått i. Det dämpar verkligen humöret och just nu hade jag inte tackat nej till en pool, en drink, 30 grader och sol!

Men det glömmer vi nu, för i kväll är det hoppträning och till helgen åker vi till Norrland och tävlar! Eller jag menar Åstorp som jag tycker ligger lite väl långt bort! Men har man en plan att följa så har man!! Vi hoppar 1.10 och 1.20. Troligtvis åker jag på egen hand då jag inte vill be någon gå upp i ottan för att hänga med mig! Jag måste bara lösa det där med filmningen för jag behöver bra filmer då det börjar dra ihop sig för att lägga ut annons på Piraten!! Men kanske man kan be någon ringmaster filma??
                     GRÅÅÅÅÅÅÅTT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar