onsdag 8 februari 2017

Hallå ja!

Lite dåligt med uppdateringen här igen men så får det vara! Sedan vi hördes av sist har jag hunnit både träna och tävla. Tävlingen gick faktiskt bra och jag och Piraten fick till en väldigt fin runda som jag i alla fall var nöjd med. Ni vet en sån där runda som allting faktiskt känns rätt! Lagom tempo, kom fram rätt på alla distanser, fina spänstiga men ändå avslappnade språng. Jag fick till och med till en liten fin sväng i fas två enligt planen utan att jag tappade alla koncept och sist men verkligen inte minst jag kom ihåg vägen!! Det räckte till och med till en placering, långt ner visserligen men ändå!!
Jag var nog ovanligt fokuserad vilket troligen är en anledning till att det funkade så bra. 

Jag åkte helt själv förra helgen och jag misstänker att det var det som gjorde att jag var så fokuserad. Jag kunde vara inne i min bubbla och koncentrera mig helt och hållet. Lite jobbigt blir det med logistiken men Piraten är så väluppfostrad så det var lätt att vara iväg men honom själv! Nu passade även starttiden med bangång och allt utan att jag behövde någon som höll hästen. På framhoppningen fick jag hjälp av en annan ryttare som hjälpte sin elev så även där flöt det på bra. Jag funderar på om det är ett koncept jag ska fortsätta med. Lite tråkigt är det utan sällskap, men rätt så skönt ändå!!

Jag hoppas ta med mig min känsla från i söndags nu till helgen då vi troligen ska debutera 1.20! Jag tror att jag hittat ett bra koncept för hur jag ska lägga upp min ridning nu framöver för att få en avspänd men ändå pigg Pirat! Jag tror jag nämnt att det här med att bara rida bommar på marken måste jag bli bättre på vilket jag tog tag i förra veckan!! Galoppen behöver vi även jobba på så att den blir stor och avspänd samtidigt som han bär sig själv. Så mycket galoppbommar och tempoväxlingar i galopp vid uteritter tror jag kommer att bli bra. Naturligtvis varvat med annat markarbete. 

Vi får väl se hur det går med galopparbetet ute för nu kom det snö igen!! Jag som hade sett fram mot mjuka grusvägar!! Jaja det är som det är och när det är snö så är det i alla fall inte så förbaskat kallt om man nu ska se positivt på saker och ting!!

Något annat som är positivt är att jag äntligen fått min julklapp från Måns, den årliga julhjälmen! Det tog lite tid för den att komma fram men nu är den här! Jag har länge suktat efter en hjälm med poloskärm men har varit alldeles för snål att köpa någon själv. Men kan man få en så säger man ju inte nej!! Måns tyckte visserligen att det var konstigt att jag ville ha en hjälm i julklapp i år igen!! Men som jag förklarade, "Förra året så önskade jag mig den modellen nu vill jag ha en annan modell helt enkelt!!"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar