onsdag 1 februari 2017

Att lägga energin på att reta sig....

Är ni sådana som retar er på allt möjligt? Jag kan reta mig på en massa saker men har kommit fram till att jag ska sluta lägga energi på det, för vad tjänar det till?? Jag ser hur folk retar sig på både det ene och det andra och gärna skriver om det i olika sociala forum på nätet. Nu tänker jag inte på åsikter om viktiga saker som världsläget eller politik. Utan sådant som folk retar sig på i vardagen framförallt då hästvardagen. Jag läser dessa trådar ibland och har alltmer börjat känna att jag blir lite smått utmattad av att läsa sådant. Det är allt från hur folk har sina hästar i hage till hur det tränas eller skos eller vad fanken det nu är!!?

Hur i hela världen har man ork och energi att bry sig så mycket om vad andra gör och hur de gör det? Jag känner att jag har nog med min egen vardag och mitt eget liv utan att behöva lägga energi och tid på att fundera över och reta mig på hur andra gör! Jag kan givetvis tänka att det sättet eller det sättet är konstigt och inget för mig och visst kan jag tycka att mitt sätt är bättre än andras sätt. Det är lockande att vara besewisser mellan varven och jag kan erkänna att jag hamnar där själv, vilket jag inte direkt är stolt över. Men just därför har jag har börjat tänka till och stanna upp och fundera över varför jag tänker så och på vilket sätt gynnar det mig?

Jag blir ju inte själv bättre av att jag berättar för hela värden hur saker och ting retar gallfeber på mig och hur dåligt jag tycker att andra agerar i sin hästhållning!! Det kanske höjer mitt ego för stunden men det har en bitter eftersmak. Ni som känner mig i riktiga livet vet att jag kan vara en riktig bitterfitta och ganska vass i munnen. Men många gånger efteråt tänker jag att varför hasplade jag ur mig det där, varför gav jag energi åt dom tankarna, det var väl onödigt!! Så jag har tänkt till och ska försöka låta bli att göra så i fortsättningen! Inte för att jag har ambitionen att bli en bättre människa, för det har jag inte (avskyr sånt där positivt tänkande mumbojumbo) utan för att det tar onödigt med energi som jag kan lägga på annat här i livet! Förstår ni hur jag menar, gör det knappt själv?

Någonstans här i bloggen finns det säkert något jag retat mig på och skrivit om så jag sitter säkert och kastar sten i glashus, men vad fanken är det inte ambitionen som räknas😁!?

Kan reta mig på min brist på stil i stallet:))!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar