fredag 24 februari 2017

Men inte snö igen

Jag trodde verkligen att vädermänniskorna skulle ha fel!! Men icke! Det kom verkligen snö och inte lite heller! Det var helt sjukt när jag körde från stallet i går! Inte så att det var halt utan det kom så stora och så många flingor som "rusade" emot en att jag blev helt sjösjuk i bilen!! Lite som att köra in i myrorna krig på TV. Ja ni som är unga vet väl knappt vad det är men det var ett vit/svart burr som förr i tiden visades på TV skärmen när det var uppehåll i sändningarna!! Nej man kunde inte titta på TV dygnet runt förr!! Sen fanns det bara tre kanaler, 1, 2 och dansk TV för oss i Skåne!! TVn stod där så fint på det stampade jordgolvet, nej inte riktigt;))!

Piraten fick ett kortare trimpass i ridhuset i går! Från början var planen att rida ut men jag hann inte till stallet för att hinna rida innan mörkret föll så det fick bli ridhus! I eftermiddag blir det ett kortare pass med galoppbommar. Jag har börjat med att ha ett sådant pass dagen innan tävling så att jag får en bra känsla för rytm och galopp innan vi åker iväg. Detta är även bra för min totalt bristande förmåga att räkna!! Det är verkligen min akilleshäl, att räkna, det har det alltid varit både i ridningen och i livet! Jag hävdar att jag har en släng av dyskalkyli fast ingen tror mig. Jag har sällan koll på hur många galoppsprång det blir och tappar ofta bort mig när jag räknar. Jag känner när det blir rätt men har ofta ingen aning om hur många steg det blev. Det är bara att träna vidare!!

Piraten var som vanligt fin att rida, lite busig i början av passet med ganska luftiga byten med liten attitydspark men det är bara roligt när han är pigg. Det går snabbt över och sedan tuffar han på som en liten mjuk boll. Om jag skulle beskriva Piraten med några få ord så är det mjuk och energisk! Han sitter liksom aldrig fast någonstans, vilket ger en skön känsla när man rider! Nu laddar vi tävling inför helgen!!

Bildresultat för myrornas krig
Myrornas krig!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar