måndag 20 februari 2017

För första gången...

Jag har börjat fundera på vad jag ska göra när Piraten är såld! En tanke är att sluta med hästar!! Det är första gången sedan jag tog upp ridningen igen för tusen år sedan som jag seriöst tänker så. Jag försöker tänka mig en värld utan häst och tanken känns faktiskt inte helt främmande. Jag har tidigare visserligen i affekt sagt " att nu slutar jag med hästar", men jag har aldrig menat det riktigt på riktigt.

Men dom sista dagarna så har jag på allvar börjat tänka på hur mitt liv skulle kunna se ut utan häst! Jag skulle (i teorin i alla fall) ha pengar över varje månad, jag skulle kunna resa, jag skulle kunna ha en mindre och billigare bil, jag skulle kunna umgås mer med min dotter, jag skulle kunna sköta om mitt hem och trädgården. Jag skulle ha en massa tid över för annat som jag numera faktiskt försummar vilket jag ibland har dåligt samvete för!

Jag tycker att det är väldigt roligt att rida Piraten och ta hand om honom när jag är i stallet så det har inget med honom att göra! Jag känner bara ingen glädje eller lust när jag tänker på hästar och ridning i allmänhet. Det är en ny känsla som jag inte riktigt känner igen hos mig!? Jag är moodig av mig, det vet ni nog vid det här laget! Det kanske är ett av mina moods, men jag är inte riktigt säker på det!? Det här känns annorlunda!

Kanske beror det på att jag aldrig når någon framgång i min ridning? Jag vill mer än jag förmår vilket gör mig frustrerad! Jag känner även att jag inte alls ser fram mot att ytterligare en gång börja om med en ny häst. Jag brukar alltid annars se fram mot nya utmaningar när det gäller hästar, men inte nu!

Jag har ju bestämt att inte köpa någon ny häst, det står jag fast vid. Då är alternativet att rida andras hästar för längre eller kortare tid och jag vet inte om jag vill det längre? Att bara vara medryttare finns inte på kartan. Ska jag hålla på med hästar så är det allt eller inget, seriös träning med mål att ständigt utvecklas och bli bättre och att tävla. Då krävs det tid och engagemang vilket jag inte längre vet i fall jag har lust att lägga på andras hästar? Jag vet helt enkelt inte, jag får tänka några varv till och än är Piraten kvar så med honom jobbar jag på med!!

Titti Browns foto.
Lite mer av det här kanske????+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar