torsdag 16 februari 2017

Träning och lite bilder på debut

går tränade vi för Fröken Grevie då Jacob var upptagen på annat håll. Det gick riktigt bra och Piraten fick till några riktigt bra språng. Vi laborerade med galoppsprång på en linje med två kryss med 21 m där vi fick växla mellan att rida på fem, sex eller sju galoppsprång. Sju var svårt för Piraten ville gärna gå av lite längre ut än att komma in till nära! Förutom denna övning var det lite böjda spår och snett igenom också. Men det har jag redan glömt hur vi red så det kan jag tyvärr inte förklara. Hur som helst så gjorde övningen hästarna ganska kvicka och uppmärksamma.

Piraten och jag måste lära oss att lugna ner oss då vi båda två gärna vill klippa av hindren en bit ifrån på fart i stället för att komma lite intill och hoppa med teknik i stället. men vi jobbar på det och när vi får till det så är det nog rätt  mycket hopp i den där lille hästen! Jag gillar honom så mycket! Han är en sådan där häst som alltid är rolig att rida! Han sitter liksom aldrig fast någonstans och är lite som en mjuk boll hela han. Piraten är 1.67 hög cirkus si så där så han är inte direkt en liten häst. Men han är kort, kompakt och kvick. Jag som suttit och ridit på Metallic, Smartie och Harry som inte tillhör gänget av kvicka hästar. Jämfört med dessa så är Piraten som en glad ponny att rida på. Därför tror jag att han skulle bli en riktigt bra övergångshäst till någon tuff liten hen som ska börja rida stor häst. Han är stor men ändå liten Piraten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar