söndag 27 juli 2014

För varmt för att blogga!!

Jag har inte orkat skriva här på ett bra tag nu eftersom jag och värme inte jobbar så bra ihop! Jag har dessutom inte haft tid att skriva då jag och Knatten har varit iväg på intensivträning i Helsingborg hos Thomas Hammar. Knatten har stått uppe på Helsinborgs Fältrittklubb i fyra dagar och har fått hoppa, hoppa, hoppa för att få honom att lossna både mentalt och fysiskt. Hemma har jag fått hjälp av Bästa Grannen med markarbetet och nu känns det som att vi kanske är på rätt väg? Men det återstår ju att se till hösten.

I onsdags hoppade vi en låg bana med fokus på framåtbjudning och flyt. Knatten bröt ut en gång men var i övrigt fin. På torsdagen hoppade vi en lite högre bana med samma hinder, då började jag känna igen min häst från förr innan allt strul började. på fredag var det sedan dags för tävling där vi red 1.10 och 1.20 där han var nolla i båda klasserna. 1.10 kan ni se på filmen här med Vilda Hilda som kommentator. Tyvärr missade jag att fas två började efter omhoppningen så jag red lite långsamt till att börja med, men just nu är det inte viktigt att rida fort utan att rida felfritt. 1.20 var en tidshoppning men det struntade jag dock lade jag upp ett lite högre tempo från början och vi fick till en bra runda med flyt och bra känsla.

Vi avslutade bootcampen på lördagen med en 1.20 där vi hade två ner men det var i övrigt en hyfsat bra runda trots att Knatten var lite trött. Knatten hoppade så sjukt bra ute på framhoppningen. Han hoppade verkligen med hela kroppen så nedslagen han fick sedan var verkligen inget jag beklagade mig över.

I dag är han tillbaka i hagen och där kommer han få gå och skräpa hela dagen i dag, det är han väl värd. Nästa vecka får han gå måndag till fredag och sedan är det helt och hållet vila för honom i en vecka då jag är i Grekland med mamma och dotter. Sedan sätter väl cirkusen igång på riktigt och då ska han gå 1.10 och 1.20 tills han är helt stabil där innan vi går upp i 1.30 igen. Jag får tänka att han ridmässigt är som en femåring igen. Han har ju gått så länge och sparat olika delar av sin lekamen och först nu börjat använda den som han ska. Det får helt enkelt ta den tid det tar även om det känns lite trist då han ju faktiskt är åtta år och borde gå 1.40 minst.










D

1 kommentar:

  1. ROLIGT att det känns bättre, bra jobbat! Härlig medridande kommentator/filmare också :D

    SvaraRadera