torsdag 3 juli 2014

Vi traskar över broar och två dagar kvar....

Jag fortsätter att längta till semestern som nu är inom räckhåll!! i Går red jag ut med Russ och gick över inte bara en utan två broar över Höje å!! Först tog vi oss över den bro som cykelvägen går på, den är asfalterad och mer som en vanlig väg än en bro, den kom vi över, nästan,  direkt! Sedan kom då BRON, en träbro som går över ån och där ån, enligt Knatten, flyter alltför nära under hovarna.

När vi först kom fram blev det tvärstopp och vändning på bakben. Då hoppade jag av direkt och ledde över honom vilket gick rätt så smärtfritt och snabbt. Sedan gick vi fram och tillbaka några gånger med mig på marken och stannade och tittade ner på floden som rytande forsade fram under Knattens hovar, ja enligt Knatten då! Enligt knatten var den även fylld med hoppande hajar. Allt jag såg var möjligtvis skymten av en och annan guppy i en å som flöt ganska trögt och stilla under oss, men allt är ju relativt. Sedan satt jag upp och så traskade vi över den några gånger till. Filmbevis finns på Instagram!!


3 kommentarer: