lördag 19 juli 2014

I backen

I går åkte jag av så att det visslade om det. Vi skulle galoppera med ponnyn för första gången. Det var läskigt sa ponnyn och körde ner huvudet och vickade lite på sig så jag gled av som en klick smält smör. Ponnyn och jag var nog lika förvånande när jag drattade av. Jag blir alltid lika överraskad när jag ligger på marken, det finns liksom aldrig med i mina beräkningar att jag ska åka av?? 

I dag var jag och lilla dockan lite met förberedda och vi galopperade så fint i båda varven. Sedan red vi runt ett varv på helt egen hand, eller nästan, runt ridbanan innan vi avslutade dagens pass. Efter ponnyridningen blev det Knatteskutt med Bästa Grannens hjälp. Jag märkte att det faktiskt har börjat ge resultat med att få Russ kvickare och mer uppmärksam på mig. Han svarar ganska bra framåt nu så det känns som att vi kanske är på rätt väg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar