tisdag 29 juli 2014

Tränar inför Kreta

Jag ligger i hårdträning för att klara av värmen när vi kommer till Kreta nästa vecka. Jag brukar bli helt förlamad när det är varmt och förra sommaren gjorde jag inte många knop. Men denna sommaren har jag ett helt nytt förhållningssätt till värmen. Jag aktiverar mig och gör saker hela dagarna fast det är varmt och jag helst vill ligga inne vid fläkten. Jag kommer att vara jättesliten när jag är tillbaka på jobbet igen.

Förra veckan började det med storröjning av mammas "förrådsrum" som hon har i sitt hus, tänk samlare så får ni en bild av hur det såg ut! Jag och min syrra körde iväg ett fullt släp med skräp till tippen och organiserade upp det som blev kvar, det tog nästan två dagar. Sedan var det träning och tävling med Knatten i fyra dagar och lite småfix här hemma. I söndags fortsatte jag i rena förskräckelsen med att högtryckstvätta två bilar och släpet för att sedan åka in till Lund och hämta hö.

I går gick det av bara  farten att åka och handla mat till Knatten och besöka Biltema för att köpa fix till släpet. Jag ångade på (bokstavligt talat) med att  med att måla mellanväggen i släpet och täta lister med silikon. När det var färdigt åkte jag in till Lund och tog in 400 balar halm med gänget där inne? Som ett litet experiment vägde jag mig innan jag åkte för att ta in halm i 40 graders värme. När jag kom tillbaka och vägde mig igen var jag 1,5 kg lättare!! Ni kan ju bara förställa er hur mycket man svettades där på loftet. Nu är det bara 1000 balar kvar att langa in;)! Jag sitter nu och väntar på att klockan ska bli fem så jag får ta in nästa 400 balar! Det hade varit skönt om man fick in allt i denna veckan så att det är klart innan jag åker till Kreta.

Under all denna aktivitet från min sida så har Knatten fått vila i två dagar. Jag hade den goda föresatsen att rida på kvällen i går men efter att jag mockat hagen så tog min bensin verkligen slut! men i kväll ska det ridas på stubb så att stråna yr! På lördag åker vi till Kreta och då har jag verkligen förberett mig på värmen, det kommer att kännas svalt när man bara ska slappa i värmen i en solstol och inte ränna runt som en skadskjuten råtta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar