tisdag 1 juli 2014

Lite allmänt!

Ja så har ännu en helg gått och nu är det endast en vecka kvar innan jag går på semester! Första veckan av semestern blir det en del Falsterbo för att heja på Slips och M som har kvalat in till sexårs. Tur att en av Grabbarna Bus gör som man ska i alla fall. Knatten går nu i hagen bakom trädgården och jag var ute och hälsade på honom och gav en morgonmorot när jag gått upp. Ganska mysigt. Han går med det pyttelilla russet Fanta och dom är lika ointresserade av varandra båda två. När vi precis släppt in Knatten i hagen så tror jag knappt att han fattade att lilla Fanta var en häst.

Knatten såg så nöjd och harmonisk ut nu på morgonen så de kändes bra i hjärtat. Våra hagar uppe på LCR är ju inte dom mest ultimata hagarna precis, dom små hagarna är som uteboxar och den "stora" hagen roar Knatten föga. Det funkar ändå att ha hästarna där om dom rids ordentligt och Knatten förefaller att trivas bra för han är lugn och harmonisk i stallet. Men några veckor om året vill jag ge honom möjlighet att gå i gräshage och bara vara häst, det känns  gott i hjärtat att låta honom få dom här veckorna.

Nu ska Knatten inte vila i sommar utan han ska gå då jag anser att han vilat nog för ett tag framöver. Däremot kommer jag kanske inte att rida fullt ut precis hela sommaren utan lägga in kortare viloperioder på några dagar här och där. Under sommaren kommer jag att lägga fokus på att bygga upp honom i kroppen och börja om lite från början när det gäller hoppningen. Jag tror att jag gått alldeles för fort fram och att jag nu får betala för det. Knatten är talangfull, vilket har lurat mig och fått mig att inte vara så noga med ridningen på marken som jag borde ha varit. Men man lär så länge man lever och ännu är det inte för sent att göra om och göra rätt. Det är ju det som är så fascinerande med ridningen att man hela tiden kan förbättra sig och att man ständigt lär sig något och blir lite klokare och förhoppningsvis duktigare över tid.

Nu iväg till jobbet, nedräkningen till semestern kan börja!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar