onsdag 16 juli 2014

Åttaårskrisen.....

Här har det inte varit så mycket klackarna i taket men nu börjar dom i alla fall att röra sig lite på golvet igen! Det här med ridning är verkligen något som påverkar en otroligt mycket även utanför hästlivet. Jag tror att dom flesta som håller på med hästar kan relatera till det här på ett eller annat sätt. Är hästen halt är livet åt skogen, går det dåligt i ridningen så är man även rätt värdelös på allting annat man tar sig för (jag är det i alla fall), går det bra på en tävling är man även världens bästa fru och mamma, kommer man hem från ett givande träning är man en fantastiskt rolig och spirituell person att umgås med! Som sagt det som händer i stallet stannar inte i stallet, även om det kanske borde det! Så därför sitter jag här nu på min efterlängtade semester och slösar bort tiden med att fundera på min ridning! Helknäppt faktiskt. Därav de terapeutiska inlägg som dyker upp här lite då och då! 

Jag har den sista tiden kommit in i en hästlivskris, åttaårskrisen. Nu är djuret inte unghäst längre, nu ska han prestera och det är jag som ska få honom till det. Knatten trivs bra med att vara en brat så han tänker kanppast lägga två hovar i kors för att förändra sig. Allt hänger på mig! Är jag kvinna nog för denna uppgift? Har jag förmågan och kunskapen, är jag en tillräckligt bra ryttare? Just nu tvivlar jag verkligen på det! Hitintills känns det inte som jag gjort något direkt fantastiskt jobb precis

Som vid livskriser så tänker man en del, är det dags att gå vidare och byta riktning helt!? Jag kanske skulle lägga det här med hästar helt på hyllan och ägna mig åt lämpligare sysselsättningar som knyppling eller något. Knyppling kan väl knappast kullkasta ens självförtroende på samma sätt som ridning, eller? Kanske trädgårdsskötsel om inte annat så skulle det ta lika mycket tid som i stallet om man nu skulle oroar sig för sysslolöshet! Eller varför inte bli en soffpotatis och kolla på netflixserier hela dagarna? 

Eller så får jag heltenkelt ta mig och Russ i kragen och ta oss igenom åttaårskrisen. Jag fick en del tips av Bästa Grannen i går så vi börjar där! Nu ska jag ut och rida in en ponny, det är lite lagom svårt! 

Definition:
Kris innebär att den  gamla kartan inte fungerar längre och att någon ny inte förefaller  finnas i sikte. Du kan inte gå tillbaka till det gamla och ser ingen framtid. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar