onsdag 2 juli 2014

Tre dagar kvar......

Jag fortsätter att räkna ner dagarna till semester och Falsterbo. Jag rullade ur sängen i morse nu när jag skulle gå upp. Inte för att jag i går åt ansenliga mängder carbonara utan för att jag hade så förbaskat ont i ryggen. Jag är helt övertygad om att det är stolen på jobbet som gör det för jag är mycket bättre i ryggen efter det att jag varit ledig. Därför längtar även min rygg till ledigheten och att slippa den där förbaskade kontorsstolen. I mitt naturliga tillstånd, alltså utanför kontoret, sitter jag väldigt sällan ner på min bakdel, antingen går jag omkring eller så ligger jag. Att sitta är för mig är ett nödvändigt ont. Ska jag sitta så har jag väldigt svårt för att sitta stilla någon längre stund och jag kan INTE bara sitta rakt upp och ner på en stol, utan jag ålar runt på stolen som en skolunge med ADHD.
Ja där fick ni lite info om mig och stolar....
 
I går premiärred jag Knatten i Knästorp. Jag och Bästa Grannen började på Andra Grannens ridbana och avslutade en liten tur ner till dammen. Jag hade väntat mig att Knatten skulle kännas lite trög och trött, men det var tvärtom han kändes väldigt positiv och pigg. Det är en rätt skön känsla att bara gå igenom trädgården och hämta hästen och sedan rida förbi sitt eget lilla hus. Sedan är det bara att gå in igen när man är färdig.
 
Trots att det är bekvämt att ha hästen "hemma" är det inte något jag drömmer om annars. Jag är alldeles för bekväm och lat för att kunna ha ett eget stall eller en gård. Det är ju med nöd och näppe jag kan hantera ett litet hus och en trädgård. Hur katten skulle jag då kunna sköta ett eget stall. Då är det ju inte bara hästarna man ska ta hand om utan allting annat som ska skötas, staket, hagar, ridbana, stall mm. Alltid är det något som går sönder och alltid är det något som skall underhållas eller fixas.
Det är verkligen inget jag skulle vilja syssla med efter åtta timmars arbetsdag när det regnar och är mörkt. Då är det skönt att åka till ett stall där någon annan fixar vattenkoppen då den frusit och någon annan fixar stoppet i avloppet eller lagar staketet som är sönder. Jag kan då ägna mig åt det jag vill göra, sköta om min häst och rida.
 
Hur tänker ni där ute i stugorna är drömmen en egen liten hästgård med hästarna hemma eller är det att ha hästen uppstallad med fullservice?
 

5 kommentarer:

  1. Jag lever drömmen nu så att säga. Egentligen vill vi flytta ut på landet men inser ju vilket gött liv vi har med barn som cyklar själva till o från skolan och till kompisar, det blir ett jäkla pusslande om vi bor på landet. Sen står vår ponny och min medryttarhäst på en liten gård så vi får lilla landet och atmosfären utan att behöva ta hand om det.
    Men drömmen finns ändå så när barnen är större så kanske...

    Är ju lite yrkesskadad efter nästan 18 år i kontorsmöbelbranschen och tycker nog att du borde ta dig en titt på en bättre kontorsstol. Jag rekommenderar Savo ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Savo skall jag lägg på minnet. Jag ska få en ny stol efter semestern, tack för tipset!

      Radera
    2. Vad bra, en rätt anpassad stol är a och o :)

      Radera
  2. visst finns drömmen om eget stall och gård i bakhuvudet men just nu är det bästa att ha min lilla skithäst uppstallad, eller han ska gå på lösdrift i höst så uppstallad kan man ju knappast säga att han är:)

    SvaraRadera
  3. Jag är också alldeles för lat (och ohändig!) för att ha eget stall... Skulle heller aldrig palla att stå där det inte finns ridhus. Fast så här på sommaren drömmer jag om att bo på landet och ha hästen utanför köksfönstret :)

    SvaraRadera