onsdag 30 juli 2014

God morgon

Då var det fint väder här igen och förhoppningsvis så håller det i sig så att vi kan få in den sista halmen innan jag ska iväg eller semestern är slut!

Jag måste göra en dementi här och nu! Jag vet att jag någon gång här i bloggen skrivit att jag har bra balans, jag tar tillbaka det! I går drattade jag av ponnyn igen!! Visserligen vickade hon på sig lite mer än sist, men ändå. Jag tyckte ändå inte att hon bockade så farligt så att jag nödvändigtvis var tvungen att åka av? Men det gjorde jag och det med besked också. Jag slog i både skallen och min axel, givetvis den högra där metallplattan sitter, just där är jag nog extra känslig för jag är rätt öm där i dag! Det grämer mig något fruktansvärt att jag inte satt kvar! Kan man tappa balanskänslan med åldern eller har jag bara haft tur det senaste seklet, undrar jag? 

Efter ponnytrill red jag ut på stubben, är det inte helt fantastiskt med stubbåkrar? Jag tycker det i alla fall, min stadshäst var skeptiskt? Snacka om att stå mot i början och slingra runt för att ta sig ut till " säker" mark, grusvägen vill säga. Han var verkligen brydd över att det var ojämna färgskiftningar i stubben, ni vet det blir ju linjer i den där man kört och så är det lite blottad gjord här och var och ojämnheter i strukturen! Hu sa Knatten som är van vid att ridas på fibersand, grusvägar, klippta gräsmattor och asfalt. Det är verkligen nyttigt för djuret att vara på landet ett tag. Förra året var han mycket skeptisk till att gå i högt gräs. Snacka om fisförnäm! Gud vet vad han sagt om man tagit ut honom i en riktig skog, han hade väl varit rädd för träden misstänker jag. Vi gick även över "bron" med mig på ryggen utan att han gjorde en stor affär av det. Jag har inte gått över den sedan en av hästarna här i byn gick över och ner i ån. Det är inte min historia så det skriver jag inte om här. Men det var verkligen obehagligt. 

I dag fortsätter nog stubbträningen det är bra för framåtbjudningen, sedan får Knatten vila helt veckan då jag är borta. Sedan börjar det bli dags att tänka på att ta in honom till Lund igen och frisera till honom så att han ser lite mindre lantlig ut. 

Nu ska jag kolla lite i TDB och sedan iväg för att byta kläder till Mathea för femtioelfte gången. Den ungen är svår att handla kläder till men hon kan ju inte gå i sina nattlinnen ute bland folk, det är det enda hon haft på sig hela sommaren, så därför måste jag handla kläder till henne. Vi hörs! 

                                 
Efter att bilden togs vände Knatten tvärt och ville springa på andra hållet!! Två traktorer och en tröska var lite väl magstarkt i Knattens värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar