lördag 2 augusti 2014

Försenat

Nu sitter jag här och väntar på flyget som naturligtvis är försenat. Jag hade alltså hunnit mocka rent i båda hagarna innan jag åkte! Jag hann i alla fall med en och en halv hage, flugsparaya alla djuren och fylla på vatten!

 I natt kunde jag knappt sova inte på grund av resfeber utan för att det gjorde så förbaskat ont i min axel! Jag smällde nog i den värre än vad jag trodde för i natt gjorde det nästan lika ont som när jag bröt nyckelbenet! Kan ju kanske bero på att jag i går tog in halm, fyllde på tusen höpåsar och mockade ur alla hagarna! Nu är det gjort och resten av veckan tänker jag minsann inte lyfta rumpan från solstolen annat än när jag doppar mig i poolen eller går till baren! Semester jag är på väg! Ni kommer nog inte hör något från mig denna vecka då detta är en hästblogg och jag nog inte kommer att stöta på så mycket hästar vid poolen? Men man vet ju aldrig! 

När vi körde till flygplatsen kändes det som lite dålig timing att åka bort! Stubbåkrarna var oändliga och såg otroligt lockande ut! Jag älskar ju att galoppera rakt fram och tyvärr har det inte hunnit bli mer än tre stubbgalopper🐎! När jag kommit hem igen är säkerligen flertalet av fälten upplöjda då bönderna är snabba som visslor med att plocka ut plogen! Fast då kanske det är dags att plocka hem Russet till stan igen och göra tamhäst av honom? 

Jag får se, vi har det rätt så bra där vi är och jag saknar faktiskt inte LCR så mycket!?  Det kanske är dags att flytta igen? Jag gör det lite då och då, flyttar ifrån LCR när jag känner för lite miljöombyte. Nu känns det som att det kanske är dags för det, vi får se hur det känns när jag kommer hem igen, men jag har funderat på det nu i sommar! Nu går flyget (förhoppningsvis) om en halvtimme! Vi ses!

                                     
                                                       Tripp, trapp, trull på stäppen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar