tisdag 19 augusti 2014

Tack Silverbjälke!!

Du har helt rätt Silverbjälke! Nu får det vara slutgnällt här! Dags att ta sig i kragen och rycka upp sig. Själv brukar jag bli förbaskat trött på att höra gnäll och tro mig, jag får höra min beskärda del av det!! Att jag sedan själv gör exakt samma sak, inte bra! Så nu blir det nya tag och jag ska bli lite mer klämkäck, nej det kommer jag inte att bli. Jag gör inte klämkäck, bitter ja, men klämkäck nej.

I går lät jag Knatten vila då han gått ordentligt hela helgen. Han har varit rätt så påverkad av de här med regnskållorna och varit lite trött i sig själv. Men i helgen började jag känna igen honom igen. Dessutom hade jag ett projekt att genomför hemma som tog en hel del tid i anspråk. Borsta dotters hår! Hon har lockigt hår och det har inte sett en borste eller kam på hela sommaren! Det tog sin lilla tid och ändå blev vi inte färdiga utan vi får fortsätta i kväll.

Jag har även anmält till lite tävlingar framöver, efter dessa tävlingar får vi se hur jag känner inför fortsatt ridning eller inte. För även om jag ska sluta gnälla så överväger jag ändå att sälja och ta en paus. Jag hade behövt pengarna. Dom hade kunnat göra skillnad för en plan som börjat gro i mitt huvud men det är inget jag tänker gå in på här för tillfället.

I kväll ska jag försöka rida bommar och få tillbaka min känsla för avstånd, tempo och galopp! i morgon hade jag velat skritta ut och förhoppningsvis blir det även träning i veckan. Fick ett glatt besked på FB i går. J kommer hem om 4 månader och kan förhoppningsvis hjälpa mig med Russ igen!!

Lätt skabbigt Russ

3 kommentarer:

  1. Härlig blogg du har ;)
    Fin häst! ;)
    /Cecilia
    www.ceciliajohansson.nu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Cecilia, kul att du tycker om min blogg:)! Välkommen tillbaka!!

      Radera