måndag 18 augusti 2014

I en bubbla

I helgen var det tävlingar hemma på anläggningen och för första gången på länge, länge var jag inte med och hjälpte till. Jag hade faktiskt inte minsta lust att vara där överhuvudtaget. Jag fixade i stallet red Russ och åkte hem. Jag såg nästan inga ekipage, jag bar inte en bom och jag byggde inte ett enda hinder. Jag kan informera er om att det var hur skönt som helst. Annars brukar jag alltid vilja titta på och vara delaktig även om jag själv inte rider, men jag kände inte det minsta för det den här gången.

Just nu befinner jag mig i en liten bubbla och vi får se hur länge jag kommer att befinna mig där. Ni som pepppar och försöker få mig att tänka positivt, tusen tack, det värmer. Jag lyssnar, tar till mig och funderar. Under tiden försöker jag hitta glädjen med ridning, hästar och stall igen. Jag får frågan vad jag skulle göra om jag inte red och jag har faktiskt inte den blekaste aning. Förmodligen skulle jag ligga i soffan hela dagarna, titta på serier på Netflix och äta godis. Nu tror jag inte att det kommer att hända för jag brukar studsa upp till ytan igen. Jag funkar lite så att först gräver jag ner mig ända långt ner i dyn och sedan tröttnar jag helt enkelt att vara där och så ploppar jag upp igen.

Under tiden försöker jag inte tänka så mycket när jag rider utan jag försöker hitta min känsla igen, jag hade ju faktiskt en känsla en gång i tiden. Knatten börjar kännas rätt ok. Han har dessutom att fyllt ut lite och regnskållorna verkar det som att jag fått bukt med. Han är lite kal på rumpan men det ser inte så hemskt ut längre. Jag har inte bestämt mig för någon tävling ännu och det tar emot att sätta upp mål, men det är väl nästa steg kan jag tänka, jag måste bara komma på vilka mål som är rimliga.



1 kommentar:

  1. Har scrollat ned och tittat vad du sagt tidigare. Det är fan inte bra dethär, Jag blir ju faktiskt frustrerad. Du vet ju innerst inne att det måste gå dåligt och bakåt och kännas piss för att det ska kunna utvecklas. Det är en illusion att man utvecklas i en svag uppåtkurva med tiden. I perioder blir man bra på en grej i taget och då märks det tydligt inom vilka områden man har brister. = det känns värdelöst.

    backa och gör om ditt markarbete, du behöver inte hoppa mer än en gång i veckan för att bli bra och hitta hoppningen igen. Det du behöver är flytet, kontrollen och självkänslan i markarbetet som värsta dressyrnörden fast med bommar ibland. Sitter det så sitter allt sen.

    jag har me haft svacka, skitsurt och inte alls som planerat denna sensommaren. håglös, menlös, värdelös, dumihuvet och kass typ. Men tycker det släpper nu, Lagom för att upptäcka att hästarna är i helt fel faser och i otakt. 110 på 130 häst, avd B 120 på 140 häst för att hitta tillbaka osv men man vet ju att det skiter sig alltid i omgångar hur jävla väl man innerst inne vet hur man gör så funkar det inte.

    Ge dig inte, Jag blir fan lite arg.

    SvaraRadera