onsdag 27 augusti 2014

Russ

Det finns en anledning till att Russ kallas för Russ! Han har ett sinne för sig själv den hästen. Han är gudasnäll och hur medgörlig som helst för det mesta men när han får för sig något då är det inte så lätt att övertyga honom om  att tänka om. Just nu är det vattenhinder, traktorer har/är en stor grej, hösilagebalar en annan, hundar har varit på tapeten! Ja lite allt möjligt har jag fått erfara har han haft åsikter om. När han inte vill vara med något han inte gillar så snurrar han runt på bakbenen och sticker, alternativt vill inte gå fram alls. Går man på Knatten i dessa lägen blir han rent ut sagt skitförbannad och tjurar ihop fullständigt. Då får man vara rätt orädd och ändå kräva av honom att han ska lyssna på en för att övertyga honom och för att få honom att ta sig förbi eller över eller fram till det han nu ska hantera. 

När han var liten och jag höll på att logera honom kunde han bli skitförbannad om man ville att han skulle gå framåt om han inte höll med. Då vände han baken till och slog, rakt mot en. När han blev tillrättavisad för detta beteende så vände han sig mot en och reste sig och stod och flaxade med frambenen över en! Så att han protesterar på det sätt som han gör nu är verkligen inget nytt eller något som förvånar mig. Dessa former av beteenden kan vara rätt så påfrestande för ens tålamod. Eftersom mitt mående sista tiden inte varit på topp så känns alla former av protester från Knatten som gigantiska för tillfället. Därav mina tankar på att "göraslut". 

Måns min sambo sa faktiskt en väldigt Bra sak häromdagen. " Det kanske inte är så konstigt om Knatten inte heller är på topp just nu? Han måste ju vara påverkad av att du inte mår så bra, han måste ju känna det"! True, true att jag inte tänkt på det!! Men så tar jag ju sällan med mig jobbet hem;)! 




1 kommentar:

  1. Du kanske tar med dig mer än du tror, Vd är det som säger att du inte har som en främmande aoura av nåt som distraherar och ger intryck av osäkerhet kring dig i russ ögon? kombinera det med ridingssvacka, betspaus som är för kort för bet men för lång för vanlig vila, extrem värme och torka som kan gett utslag...... tja, många bäckar små vem fan vet.

    Ta ett prestationsbrejk och ha absolut noll krav eller mål ett tag, är du inte i form så är sånt bara kontraproduktivt. Ge blanka fan i hur det går och hur det ser ut, rid fan bara rid och skratta åt skiten ett par dagar, rensa skallen.

    SvaraRadera