tisdag 19 augusti 2014

Ny dag, nya tag

I Kväll bär det av till Tornahällestad för att träna för Nya Tränaren. I dag ska jag rida och inte tänka och analysera så förbaskat mycket. Det här ska fan i mig gå! Ursäkta svordomen men jag får ta i lite från tårna för att verkligen övertyga mig själv. Att komma upp, ur en svacka kräver lite energi och svordomar! Jag ska även ta itu med min kropp som gått helt bananas! Antingen är det åldern eller mitt mentala mående som påverkar, men jag har ont precis överallt. Så nu ska jag till en sjukgymnast och sedan har jag ringt min nyckelbensläkare för jag får nog ha mig en liten shot kortison till i axeln. Jag lyckade ju givetvis slå i den "dåliga" axeln när ponnyn vickade av mig och det vill inte bli bättre. Men kortison är ju fina grejer när man ska fixa till kroppen, dåligt med biverkningar men  fint ändå! 

Innan stall och träning väntar ännu en dag på kontoret! Nu börjar det fyllas på, i almanackan så att man kan känna sig lite användbar igen. Första veckan är ju mest att svara,på mail och ordna med dokumentation och sådant, vilket innebär hela dagar inne på kontoret. Sådana dagar är dom som går långsammast då jag lätt blir rastlös och uttråkad. Lite variation i miljön behövs för att jag ska trivas och tack och lov sätter alla möten ute på skolorna igång nu så att man får röra på sig! 

Nästa helg åker vi på tävling i Ystad. Jag hoppar 1.10 och 1.20 och det är innomhus. Jag har bara anmält mig till inomhustävlingar nunframöver då det känns rätt meningslöst att tävla ute nu. Inomhussäsongen sätter ju ändå igång på riktigt nästa månad så varför inte börja träna nu? Jag får prata lite med Nya Tränaren om hur han tycker jag ska hoppa framöver. Målet är ju i alla fall att ta mig tillbaka till 1.30 inom en inte alltför lång framtid, men den här gången får vi skynda långsamt. Någon jag pratade med sa att Titan inte började gå riktigt bra förrän han var över nio år, så än finns det väl hopp för Russ med:)! Det förbaskade djuret har ju en massa kapacitet så det vore ju katten också om man inte kunde få honom att använda den till något positivt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar