måndag 30 juni 2014

Ska man skratta eller gråta??



Jag vet att jag är lite sen men det är först nu jag sett den här videon som det talats en del om. Debatten har väl mest handlat om att tjejerna i videon är lite mer "oklädda" än vad man normalt är vid ett ridpass, men det bryr inte jag mig så mycket om faktiskt. Den debatten tråkar ut mig. Vad jag reagerar mot är att om man nu ska ha med hästar och lättklädda damer i sin musikvideo, så kan man väl i alla fall se till så att de lättklädda damerna rider riktigt bra, att utrustningen på hästarna sitter rakt och att man får se mer av hästarna än hovarna!

Men det som gör mig riktigt upprörd är att hästar och ridsport riskerar att förknippas med riktigt jävla (ursäkta uttrycket) dålig skitmusik! Fy och usch och diss, diss, diss säger jag därför om denna gräsliga skapelse till "musikvideo"!! 

2 kommentarer:

  1. Instämmer kring musiken, rätt kass........ Det var denna videon jag menade då jag tyckte en hästskribent var ute på villovägar och inte såg längre än näsan räckte. Ridningen och utrustningen bortsåg jag totalt ifrån för jag började fundera på om det faktiskt inte är så att det ändå var bra att videon fick uppmärksamhet och ses av personer utanför hästvärlden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår att det var denna video du menade och jag kan hålla med dig att det är bra att ridning börjar synas lite här och var och att den uppmärksammas även utanför våra egna led. Men jag hoppas verkligen att det i fortsättningen sker i sammanhang så att man slipper skämmas;)!

      Radera