tisdag 17 juni 2014

Bättre och bättre dag för dag

Jag tror faktiskt att jag känner skillnad på riktigt nu, men jag är fortfarande inte riktigt säker! I går skrittade jag mest på volter och lite över bommar. På volterna tänkte jag skänkelvikning fast med mest fokus på att gå mer framåt än sidvärtes. Jag tyckte nog att det kändes rätt så bra efteråt. Efter det skrittade jag bommar på marken som bra för att variera min "lugna ridning"! Det hela avslutades i galopp på utebanan i några varv på volt och längs med staketet.

Jag tyckt att han var betydligt mer framåt i vänster varv redan från början än vad han var innan behandlingen så jag är vid gott mod! I dag får han nog gå i karusellen när jag plockar gräs för sedan ska han gå resten av veckan. På torsdag får jag rida helt som vanligt igen och börja hoppa igen.

Känns han fin så startar vi nog en liten 1.15 på söndag så då kanske det blir lite Lundahopp för oss också. Då får jag se om behandlingen även hjälpt mot "tittigheten" vilket ir- terapeuten trodde berodde på att Russ satt fast. Jag är dock lite skeptisk till att hans beteende inne på banan bara berodde på att han satt fast i bakkärran, men vi får se! Har jag tur så är även detta problem fixat med lite infraröd strålning och då är det toppen. Om inte annat så blir det lättare att få in vänster bak om låsningen har släppt och då kan jag själv lättare påverka huruvida han smiter förbi hindren eller inte! Jag bryr mig inte så mycket om vad som hjälper bara att det hjälper!



Ja det var det hele för denna gång ni får hålla till godo med filmen från Lundahoppet då Knatten var sex år.


2 kommentarer:

  1. Har du testat magnesium? Jag upplever att en av våras tittighet berodde på ett jävla intresse och ofokus på uppgiften och fullt snurr i skallen på allt annat runt ikring och att detta blev betydligt bättre av magnesium. fast inte KRAFFTs sort för den är svag och rätt dålig.

    Bara en tanke, Men det tar ju bara typ 2 dagar innan man märker av om det påverkat så det är ju helt klart värt ett försök om du inte testat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Silverbjälke, värt att prova!!

      Radera