torsdag 26 juni 2014

Sommarlyssna

Hej jag gör ett litet snabbt inlägg här på lunchen. Jag håller på att arkivera journaler vilket är riktigt tråkigt. För att underlätta detta arbete så lyssnar jag på Lisens ridpodd vilket jag varmt kan rekommendera. Ni kan lyssna på sändningarna  här! Första avsnittet med Lisbeth Johnsson Börjesson handlar om horsemanship!

När jag lyssnade väcktes det en del tankar om mitt lilla Russ och vad jag måste förbättra gällande mitt ledarskap för att förhindra vissa russiga beteenden som han uppvisar! I går var det rätt uppenbart att Russ inte lyssnar eller respekterar mig för fem öre! Han vägrade konsekvent att gå i närheten av ett hål i marken. Vilda Hildas unghäst tagen direkt från de norska fjällen hade minsann inga problem, utan traskade glatt fram och tillbaka över hålet medan Knatten placerade alla ben stadigt i marken och vägrade flytta sig en millimeter närmre hålet! När han tröttnade på mina ponnysparkar drog han glatt iväg i en vacker ökad trav tvärs över ridbanan med mig som en liten vante på ryggen! Den barska horsmenshipdamen Lisbeth hade nog haft en del att säga om mitt ledarskap där.

Tyvärr vann Knatten denna match då Vilda Hilda var tvungen att åka hem och laga mat till sin familj men banne mig om jag tänker det låta vara på detta viset!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar