tisdag 10 juni 2014

Jag är ingen djurplågare, bara så att ni vet!

Jag ska bara förtydliga en sak och det är att jag är helt värdelös med ett ridspö i handen! Det finns ett antal vittnen som kan bekräfta att jag faktiskt inte ens kan slå med spöt även om jag velat!! Jag skulle nog säga att jag faktiskt är en väldigt lugn och snäll ryttare som sällan använder mig av spö inte ens när det kanske är befogat. Gällande Tyras namninsamling så var det ett roligt sammanträffande då vi i bilen hem från Grevlunda pratade om att jag varit alldeles för snäll mot Knatten och det kanske hade hjälpt om jag hade använt spöt på honom! Dagen efter läser jag inlägget på Tyras blogg om hennes namninsamling vilket då roade mig med tanke på samtalet i bilen!

Inlägget igår skrev jag för att jag var så förbaskat bitter och arg på djuret och rent känslomässigt hade god lust att piska lite på honom! Men bara för att man säger och tänker en sak så betyder det inte att man verkligen gör det! Det finns gånger då jag i tanken glatt hade velat slå ner folk men låter bli då jag vet att det är fel. Jag vill verkligen inte skada någon varken djur eller människa. Så ni som tycker synd om Knatten kan låta bli det, han kommer inte att piskas runt någon bana framöver för det är inte så jag rider eller så jag tränar. Så nu vet ni det!!
Det är jag som bestämmer, det är jag som är boss!
Skulle inte tro det nä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar