tisdag 24 juni 2014

Lundahoppet 2014 genomfört!

Då var Lundahoppet- 2014 avklarat med 790 starter på fyra dagar. Vi har byggt, höjt, sänkt och flyttat hinder otaliga gånger. Vi har rakat grus och vi har skrattat, gråtit (nej inte det här året) och vi har muttrat och varit obstinata. Vi har sett fantastiska ritter och mindre fantastiska sådana, vi har umgåtts med saknade vänner som varit iväg  och vi har träffat ny vänner. Det har helt enkelt varit ett helt underbart och fantastiskt Lundahopp igen. Årets citat är "spring lite fortare Agnes"!

Det är även året då vi inte en enda gång blivit ovänner med Banbyggaren som inte heller har behövt slita sitt hår eftersom någon (jag) envisas med att bygga oxrar på fel håll! Jag hävdar att det är vi som uppfostrat  Banbyggaren till att bli en snäll och vänlig person. Banbyggaren hävdar att han är snällare och trevligar eftersom vi blivit bättre på att bygga banor? Det är givetvis jag som har rätt;)!

Knatten hoppade 1.15 i söndags och var väldigt fin. Jag la oss lite nära ett räcke så att han rev. Knatten var lite tittigt men gjorde inga ansatser att springa bredvid eller att stanna så jag är väldigt nöjd trots att jag klantade till det!

Knatten har känts väldigt fin efter sin behandling och jag får nog säga att jag numera är troende då det gäller IR- behandling. Djuret har varit betydligt rakare och visat på bättre framåtbjudning den här senaste veckan. IR Håkan var tillbaka i dag och han tyckte att den förra behandlingen hade hjälpt och att det var avsevärt bättre med Knatten. Jag berättade om mitt tänk med att börja om från början igen med att bygga upp Knatten nu under sommaren och Håkan tyckte att det lät som en bra plan. På söndag åker Knatten till en hage på landet. Han ska bara vila Falsterboveckan och sedan ska jag verkligen koncentrera mig på att rida och träna på grunderna, framåt, rak och i balans! Bästa Grannen är grym att träna för och hon kommer att hjälpa mig med markarbetet vilket är perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar