tisdag 3 juni 2014

Laddar

På fredag och lördag åker vi till Grevlunda och hoppar lite finbana. Förhoppningsvis kommer min nya fokuserade och målmedvetna ridning att ta oss runt utan några missöden;) Jag kommer verkligen att tänka på att händer och fötter ska vara på rätt plats vid rätt tillfälle och att Russ är rak som ett litet spjut!! Rider jag så kommer det att gå finfint! Förra året gick han kanon när vi var och tävlade på Grevlunda, då debuterade vi 1.35 med ett ner och jag har nog aldrig ridit så bra som jag red då. Den känslan vill jag ha med mig hem den här gången med!

I går pratade jag med Andy som eventuellt skulle komma ner, jag har ju en session kvar på min boostcamp och det är ett tävlingstillfälle! Om han inte kunde komma så skulle jag ringa honom och få lite coaching per telefon i stället. Jag har fått i uppgift av Andy att träna på att även andas när jag rider, en liten detalj som jag glömmer bort när jag är inne på tävlingsbanan!

Russ vilade i går då måndagar för det mesta är hans vilodag! I kväll hoppar jag Musse, jag kommer att andas så att det blåser ur öronen på mig då. Russ får gå ett lite kortare pass för att mjuka upp musklerna samtidigt som jag flåsar på! I morgon blir det trim med fokus på att rida rakt, precis som om det inte alltid är fokus på det numera! Tyvärr är Knatten som en ål och är verkligen skitsvår att få rak. Det har ni inte hört förut va?  Men innan han ska gå junior- SM med lilla Smulan skall han väl vara rak!!

Gällande junior SM så hade jag en plan för Knatten och min lilla vilda avkomma att dom skulle starta SM tillsammans när hon fyllt 16 år. Då ska ju djuret gå stadigt i 1.40, minst för det är om fem år!! Tyvärr har dotter satt käppar i hjulet för denna fantastiska plan då hon tvärvägrar att sätta sig på en häst eller att över huvudtaget sätta sin fot i stallet. Därför har jag nu bestämt att Lilla Smulan i stallet kan göra det i stället! Knatten är redan nu förtjust i Lilla Smulan och hennes mamma då dom alltid ger honom godis i tid i och otid;)! Lilla Smulan är jätteduktig och tränar och tränar med sin fina ponny så hon kommer helt klart att vara redo att rida Knatten som junior!! Ska nu bara informera Lilla Smulan, hennes mamma och Knatten om mina planer!!

Icke ridande avkomma och galen russel!

5 kommentarer:

  1. Whaat, inte ridande avkomma?? Genfel genfel genfel! Är du säker på att inte brevbäraren varit inblandad. Nej, vänta nu... Stort lycka till i Grevlunda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen brevbärare här inte;)! Dottern har bara väldigt mycket egen vilja!!

      Radera
    2. Så jobbigt när dom har det, tänk om man bara kunde bestämma över dom ;D

      Radera
  2. Låter som du hittat en bra mix av maria, andy och dina egna insikter nu... typ ÄNTLIGEN. :) Bra tajming så lycka till på Grevlunda och ge järnet - raka spåret.

    SvaraRadera
  3. Roligt med fina tävlingar, Lycka till på Grevlunda! Och vilken fin ny toppbild du har! :) Mvh Vera

    SvaraRadera