tisdag 24 juni 2014

Trött tant och snack med vattenhinder

I går fick Knatten vila och jag med. Den här veckan har jag varit extremt trött vilket förmodligen är sviterna efter fyra dagars funktionärsjobb. Denna kropp må se ung och fräsch ut men den har ändå några år på nacken så skenet bedrar;)! Jag är ju trots allt en tant även om jag inte beter mig som en sådan alltid!

Hur som helst i går hade jag och Knatten lite samtal med ett vattenhinder. Klubben har ju införskaffat en sådant där "riktigt" vattenhinder, en stor gummimatta med karibiskt blått vatten i. Ni kan ju bara tänka er vad Knatten anser om den!! Fullkomligt livsfarlig vilket han tydligt visade med hela sitt kroppspråk. Knatten stod som en fånghäst med vitt uppspärrade näsborrar i ungefär en halvtimme innan han behagade att ens ta ett litet steg framåt. Jag hade bullat upp med äpplen, morötter och knäckebröd och med det som hjälp lyckades jag efter ett tag att få hästen att i alla fall komma nära trälådan som stod vid vattnet. På slutet vågade han äta från trälådan, tyvärr har ju Knatten den längsta hals jag sett på en häst så han kan sträcka på sig ganska långt utan att röra benen.

Förmodligen kommer det att krävas ganska mycket jobb och övertalning för att Knatten ska få ett mer avslappnat förhållningsätt till denna typ av hinder. Men skam den som ger sig och jag kan vara ganska övertygande om jag sätter den sidan till. En blå presenning, stora mängder, äpplen, morötter och ett par hela gummistövlar skall införskaffas. Så nu vet ni vad jag och Knatten skall ägna oss åt i sommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar