fredag 13 juni 2014

Skritta, skritta, skritta,skritta

Det är inte jätteroligt att skriva om att skritta så därav är det lite bloggtorka här igen. Knatten kändes i alla fall fin igår när jag skrittade ut på honom, möjligtvis kunde jag känna att han var lite rakare? Men det kan jag ju också ha inbillat mig. Han ska skrittas i dag och i morgon också och sedan mest joggas några dagar. Efter det är det vanlig ridning igen. Det hade varit väldigt skönt att ta hem honom till Bästa Grannens hage nu men jag har inte hunnit vänja in honom på gräs tillräckligt mycket så vi får nog vänta någon vecka till.

Det ska bli riktigt skönt att ha honom hemma ett tag, grannens hage ligger staket mot staket med vår trädgård så närmare hem än så kan jag knappast ha djuret! Min tanke är att han ska ridas hela sommaren förutom Falsterboveckan då jag ska hänga i Falsterbo med Slips och M som har kvalat till sexårs. Det ska bli kul! Någon mer som ska ner och titta på fina hästar och ruinera sig ute i tälten?
I år har jag tyvärr inge pengar sparade som jag kan slösa bort där nere, suck. Men hur mycket hästgrejer behöver man ha egentligen?? Ja jag vet hur mycket som helst!

Kompisar från förr. I år blir det nya kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar