fredag 10 april 2015

75%

I går var det träning hos Jacob med Metallic. Jag tycker mer och mer om den hästen ju mer jag rider honom. Han har utvecklats mycket när det gäller hoppningen och han vill verkligen göra sitt bästa och kämpar för det. Detta är egenskaper hos en häst som är guld värda enligt mig. Jacob tycker även att min ridning är bra för Metallic eftersom han får lära sig att ta hand om sig själv;)! Det är bra för hästar att kunna det om piloten är lika oberäknelig som jag. Jag tror att Jacob menade att jag lite då och då lägger honom fel, men när jag gör det så är jag väldigt entusiastisk och positivt inställd till att vi ska ta oss över hindret vilket gör att Metallic ändå hoppar glatt samtidigt som han får lära sig att han faktiskt måste hjälpa till och reda ut en del situationer på egen hand. Det är bra när dom kan det tycker jag, speciellt för mig.

Hur som helst igår red rätt så bra till kanske 75 %. Dom andra 25 % fick Metallic ta hand om. På det hela var jag i alla fall rätt nöjd med mig själv och jag ansträngde mig verkligen för att hålla mig fokuserad. När jag är det så går det ganska bra, men jag vill ju så mycket mer jag vill ju rida som ett proffs och rida till 100% bra i alla fall någon gång! Lite krav måste man jag stäkka på sig själv för att ta sig framåt. I eftermiddag ska jag träna Gundela och på söndag är det tävlingsdebut för mig och Metallic. Beroende på hur det går får ni kanske se lite film här på måndag.

Just nu är jag fullt upptagen med att fundera ut om jag ska ha det blå/bruna tävlingskittet eller det svarta. Vi vet ju alla att det är helt och hållet beror på vilken utrustning man har hur ens resultat kommer att bli. Så frågan är vilket kitt dom gör att hästen får vingar under hovarna och som gör min avståndsbedömning perfekt?? Vad tror ni??
Svart?
Eller Blå/brunt?




2 kommentarer:

  1. Vad kul att hitta hit och att hitta fler bloggare här i lilla Staffanstorp. :)

    SvaraRadera