torsdag 2 april 2015

Ganska tomt

Det känns ganska tomt just nu. Jag vaknade som vanligt i ottan eftersom det är en ledig dag och jag hade kunnat sova hur länge som helst. Utanför skiner solen och himlen är klarblå, för en gångs skull. Normalt hade jag troligen åkt till stallet tidigt och fixat där men i dag har jag inget stall att åka till:(!
Jag känner mig rastlös i kroppen och jag har en konstig känsla i magen, som ångest eller oro. Jag har precis gråtit en liten skvätt efter att jag varit inne på fb och återigen sett att alla tröstande kommentarer jag har fått där.

Ibland glömmer jag vad som har hänt, i väldigt korta stunder, men ändå. Eller så försöker jag tänka på annat genom att planera för en ny häst. Men jag hittar ingen ny Knatten på Hästnet!! Vissa stunder känns det sorgligt i hjärtat för att sedan gå över i en känsla av rastlöshet och någon känsla jag inte kan specificera, tomhet kanske eller frustration?

Jag har förlorat så mycket mer än en häst jag även förlorat en dröm, och det gör också ont. Knatten var min drömhäst som skulle ta mig upp klasserna och som jag kunde utvecklas med. Han var en häst som nästan alltid gav en fantastisk känsla att rida, även när han inte ens gick bra. Jag fick alltid en varm känsla i magen när jag tittade på honom. Även om jag ibland slet mitt hår av frustration när han hittade på tokigheter så gav han mig alltid en känsla av att jag ägde den bästa hästen i världen, eller i alla fall i Skåne! Det blir svårt för en annan häst att fylla hans plats och han kommer för alltid att lämna ett djupt avtryck i mitt minne.

Jag har fortfarande inte städat ur släpet och bak i bilen ligger täcke, grimma och transportskydd som jag inte har förmått mig att packa ur. Jag ska ta tag i allt det där sedan, just nu gråter jag en liten skvätt till.

5 kommentarer:

  1. Ta dig tid att sörja, Titti. Skickar lite styrkekramar från Norrköping.

    SvaraRadera
  2. Är bilden från Grevie hästcenter?

    Får du några svar på din annons?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte ett enda litet svar tyvärr!

      Radera
  3. Jag har haft liknande annonser ute då och då fast gällande dressyrhäst och har inte heller fått några svar. Folk vill helt enkelt inte betala för att "amatörer" ska utbilda deras hästar utan ska de låna ut hästen får den som lånar själv stå för alla kostnader- det är min erfarenhet.

    SvaraRadera