onsdag 1 april 2015

Jag har en plan!!

Tålamod är inte en egenskap jag besitter när det gäller att saker och ting ska hända. Jag saknar redan att inte ha en häst! Hur är det möjligt att jag redan vill ha en häst i stallet nu, nu. Helst ska den vara som Knatten förstås men det finns nog ingen häst till som är som han! Så hur saknad han än kommer att vara så kan jag inte låta bli att redan nu gå vidare och tänka framåt. Däremot är jag lite osäker på om jag vill köpa en egen häst direkt igen. Mina finanser ser inte riktigt ut på det sätt att jag har möjlighet att köpa en likvärdig efterträdare till Knatten just nu. Jag hade inte honom försäkrad så högt då jag inte hade råd då premierna är så förbaskat höga. Jag hade ju tänkt spara undan lite pengar för att täcka upp det med, men dom pengarna har liksom gått åt till de operationer och behandlingar och annat med Knatten. Spargrisen är därför ganska tom för tillfället.
 
Jag hade nog haft råd att köpa en lovande 2,5 åring men jag orkar faktiskt inte börja helt från början, en gång till. Jag är för gammal för det nu och för otålig. Jag menar hur länge kan man vara lovande hoppryttare på uppgång?? Jag känner att tiden för det börjar rinna ut ju närmre femtio jag kommer;)! Så jag tänkte då att jag skulle hitta någon häst som jag kunde rida, samtidigt som jag sparade pengar på att inte hålla en egen häst. Det är rätt många tusen på en månad man kan lägga undan i så fall.
 
Jag skulle därför gärna hitta en häst som jag inte behöver betala för själv. Fodervärd vill jag inte bli utan jag tänkte att det kanske finns någon där ute som vill att jag tar hand om deras häst mot att dom själva står för kostnaderna!! Jag har ingen aning om det finns något intresse för det så därför kastar jag ut en liten "kontakannons" för att kolla läget. Om man inte provar så vet man ju inte om det fungerar! Så därför behöver jag er hjälp kära vänner och läsare där ute i etern! Dela, sprid vidare detta! Annonsen finns även här.
 
 
Samarbete med hästägare sökes!
Jag heter Titti och har ända sedan barnsben varit intresserad av hästar och har mer än tjugo års erfarenhet av dessa fantastiska djur. Jag har tränat och tävlat egna och andras hästar i hoppning under ett flertal år. Jag har tävlingserfarenhet upp till 1.35 nivå.  
För tillfället vill jag inte äga någon häst själv men vill inte heller vara utan. Jag erbjuder därför er som hästägare/uppfödare förvaltning, utbildning och tävling av er häst. Detta görs till ett självkostnadspris då jag inte arbetar med utbildning och träning av hästar som levebröd.
Jag har erfarenhet av olika typer av hästar. Jag anpassar träning och tävling utifrån hästens individuella förmåga samt ägarens önskemål. Jag är intresserad av hopphästar som är i åldern från 4 år och uppåt. Dressyrhästar med god hoppförmåga är även av intresse. Tillsammans kommer vi fram till hur vårt samarbete skall se ut.
Jag kommer regelbundet att träna er häst för kunnig hopptränare. Jag lägger stor vikt vid markarbeta samt att hästen får en varierad träning på olika underlag. Jag har tillgång till stora hagar, daglig hagvistelse och bra grovfoder. Jag kommer att ta  hand om hästen som om den var min egen.
Maila för vidare information om ett samarbete låter intressant. Referenser lämnas vid önskemål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar