onsdag 22 april 2015

Vårtrött

Att jag är vårtrött är en ren underdrift. I går när jag kom hem från stallet vid halvsju var jag på ett fasligt dåligt humör! För allas bästa gick jag därför och la mig och drog täcket överhuvudet och somnade på studs. Jag sov till halv tio då jag gick upp och åt och sedan somnade jag om igen en timmer senare. Hur mycket kan en människa sova egentligen?? På jobbet sitter jag och gäspar konstant och tänker på hur skönt det ska bli att gå och lägga sig igen på kvällen. Min koncentrationsförmåga är under all kritik och jag har svårt att fokusera på någonting överhuvudtaget.

Mitt hästletande är obefintligt. Alla hästar är för dyra för min plånbok just nu! Det jag kan trösta mig med är att även om jag hade haft mer pengar så har jag inte hittat ett enda djur som jag ens hade orkat åka och titta på. Jag surfar runt på Häsnet och blir mest trött av det jag ser där! Så min plan att inte börja leta häst förrän i höst kommer nog inte vara så svår att hålla. Under tiden sparar jag pengar så att jag har lite mer att röra mig med när jag väl ska ut och leta. Någon gång i november kan jag nog ge mig ut om jag inte räknat helt fel.

Under tiden får jag roa mig med att rida andras hästar och det är rätt ok det med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar